2018-ieji – Europos kultūros paveldo metai

Mokyklinis projektas, skirtas tarptautinei Mokslo dienai

Šiais metais rengdamiesi jau tradicine tapusiai mokinių mokslinei praktinei konferencijai pasidomėkime savo kultūros paveldo įvairove.

Kultūros paveldas yra visuotinė vertybė, svarbi individui, bendruomenei ir visuomenei. Svarbu jį išsaugoti ir perduoti būsimoms kartoms. Gali atrodyti, kad paveldas priklauso praeičiai arba yra statiškas, tačiau iš tiesų jis kinta dėl mūsų veiklos. Negana to, mūsų paveldas labai svarbus kuriant Europos ateitį. Tai viena iš priežasčių, dėl ko Europos kultūros paveldo metais visų pirma norime sudominti jaunimą.

Kultūros paveldas gali būti įvairių pavidalų.
Materialusis paveldas – tai, pavyzdžiui, pastatai, paminklai, artefaktai, drabužiai, meno kūriniai, knygos, įrenginiai, istoriniai miestai, archeologinės vietovės.
Nematerialusis paveldas – tai žmonių vertinama veikla, vaizdavimo ir raiškos formos, žinios, įgūdžiai, taip pat su jais susijusios priemonės, objektai ir kultūrinės erdvės. Jam priklauso kalba ir žodinės kūrybos tradicijos, scenos menas, papročiai ir tradiciniai amatai.
Gamtos paveldas – tai kraštovaizdžiai, flora ir fauna.
Skaitmeninis paveldas – tai ištekliai, kurie buvo sukurti kaip skaitmeniniai (pavyzdžiui, skaitmeninis menas arba animacija) arba suskaitmeninti siekiant juos išsaugoti (įskaitant tekstus, nuotraukas, vaizdo ir kitus įrašus).

Brangindami kultūros paveldą galime suvokti, kokia didelė mūsų įvairovė, ir pradėti diskutuoti apie tai, kas mus sieja. Ar galėtume kokiu nors būdu labiau praturtinti savo gyvenimą, negu domėdamiesi vienu iš svarbiausių savo tapatybės elementų?

Mokyklos mokinių mokslinė praktinė konferencija vyko lapkričio 9 dieną.

• Konferencijai pradinės klasės parengė stendinius pranešimus: apie pasirinktus objektus pateikiama tekstinė informacija, nuotraukos, vaikų piešiniai.Susirinkę visi aptarė, kokius kultūros objektus pažino, ką reiškia kultūros objektas.
• Mokytojai dalykininkai su mokinių grupele pasirinko kultūros paveldo objektą ar objektus ir organizavo tiriamuosius darbus:
1. Ieškojo informacijos internete (įvairūs šaltiniai).
2. Rinko informaciją vietoje (lankė objektus).
3. Rinko vizualią informaciją (nuotraukas, videofilmaus).
4. Panaudodami surinktą medžiagą parengė pranešimus apie nematerialųjį paveldą: kryždirbystę, sutartines, Vėlinių tradicijas, senąją baltų kultūrą, taip pat ir apie materialaus paveldo objektus: Kauno cerkves, Šančių bažnyčias, Kauno funikulierių, Struvės geodezinį lanką, palygino Raudondvario ir Raudonės pilis ir tt.

Pranešimus 5- 10 klasių mokiniai pristatė lapkričio 9 d. minint Mokslo dieną.

Atnaujinta: 2018-11-10