Erasmus+ projektas „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“

Projekto interneto svetainė – SUSTAINABLE TOURISM – CO-FUNDED BY THE ERASMUS+ PROGRAMME OF THE EUROPEAN UNION

era

Erasmus+ projektas „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“

Nr. 2019-1-ES01-KA229-064220_5
Vykdomas nuo 2019-09-01 iki 2021-08-31

logo-2

Mokykla koordinatorė – Instituto de Enseñanza Secundaria „Sáenz De Buruaga”, Ispanija

Mokyklos partnerės:
Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras, Lietuva
Zakladni skola, Brno, Čekija
Gymnasieskolan Vipan, Švedija
Istituto di Istruzione Superiore „G.A. Pischedda” , Italija
Zespol Placowek Oswiatowych w Lipniku, Lenkija

Trumpas aprašymas

Pagrindinis projekto tikslasaiškiai nurodytas pavadinime, kita vertus, norime, kad mūsų mokiniai puoselėtų pilietiškumo idėją, pagrįstą atsakomybe prieš vartojimą kaip asmeninio tobulėjimo ir didesnės aplinkos ir socialinės pusiausvyros siekimo priemone. Be to, savo mokiniams norime parodyti, kad tvarumo principais pagrįstas vystymosi modelis yra ne tik būtinas, bet ir galimas variantas, kurio siekia Europos institucijos ir kuris yra pagrįstas daugybe patirties visoje ES. Projektą vykdo partneriai iš 6 skirtingų socialinio bei ekonominio išsivystymo lygio ir kontrastingų geografinių sričių: Europos pietų, centro ir šiaurės – Ispanijos, Italijos, Čekijos, Lenkijos, Lietuvos ir Švedijos.

Projekto metodika grindžiama nuolatiniu partnerių bendravimu nagrinėjant numatytas temas. Tai būdas, kuriuo, mūsų manymu, keičiama mūsų mokinių, jų šeimų samprata ir susijusių bendruomenių politinė bei socialinė aplinka. Atsižvelgiant į šią metodiką, į projektą bus įtraukta daug medžiagos, skirtos tvariam sąmoningumui ugdyti: tai parodos, plakatai, pristatymaisvaizdo įrašai, skaitmeninė mokomoji medžiaga (apklausos, testai, žaidimai …). Metodika siekiama ugdyti projekto dalyvių kūrybiškumą ir gebėjimą organizuoti veiklą.

Mūsų siekis, kad projektas paveiktų visų partnerinių mokyklų mokinius, jų šeimas, teigiamai pakeisdamas jų įpročius ir sukurdamas piliečių sampratą apie pusiausvyrą su aplinka. Taip pat į projektines veiklas bus įtraukiama ir visa mokyklos bendruomenė, sieksime idėjas skelbti ir kitose mokyklose bei įstaigose, su kuriomis bendradarbiaujame.

Projekto nauda turėtų pasireikšti per trumpą laiką, tačiau projekto poveikis bus ilgalaikis, kai mūsų mokinių sąmonės pokyčiai ateityje pasireikš dar intensyviau. Šiuo projektu siekiame ugdyti atsakingus Europos piliečius.

Visa veikla bus vykdoma mokyklose ir mokinių mainų susitikimų metu. Vyks penki mainų susitikimai, kuriuose dalyvaus po penkis mokinius iš kiekvienos šalies. Mokiniai gyvens partnerių šeimose, tad turės galimybę ugdytis praktinius anglų kalbos įgūdžius, pažinti kitos šalies kultūrą.

Projekto naujienos

Tarptautinis projekto mokytojų ir mokinių susitikimas Zakladni skola, Brno, Hercikova 19, Čekijoje

2022 m. balandis

#ERASMUS+ projektas ,,Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų alternatyva ateities Europai"

Tarptautinis projekto mokytojų ir mokinių susitikimas Zakladni skola, Brno, Hercikova 19, Čekijoje

2022 m. balandžio 19 – 23 d.

Šiame projekto susitikime dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš Ispanijos, Italijos, Švedijos, Lenkijos ir Lietuvos. VDU klasikinio ugdymo mokyklai atstovavo mokytojos Jurgita Sūnelaitienė ir Ramunė Šmitienė bei penki mokiniai: 10 a klasės mokinė Justina Krištopaitytė, 9a klasės mokinės Miglė Klimonytė, Beatričė Savickaitė ir Ula Vaizgėlaitė, 8a klasės mokinys Modestas Rumševičius.

Pirmąją tarptautinio susitikimo dieną, įvyko oficialus priėmimas mokykloje - susitikome su mokyklos direktoriumi, aplankėme klases, dalykinius kabinetus, sporto salę. Ispanų mokiniai pristatė pranešimus apie žiedinę ekonomiką, kuo ji skiriasi nuo linijinės ekonomikos, apie tvarųjį turizmą, alternatyvųjį transportą, kaip keliauti nedarant žalos gamtai. Po pietų projekto dalyviai turėjo pažintinę ekskursiją po Brno miestą. Aplankėme Špilberko pilį ant kalvos viršūnės.

Kitos projektinio susitikimo dienos buvo skirtos tvariajam turizmui. Aplankėme populiariuosius Punkvos urvus. Ekskursijos metu grožėjomės milžiniškomis grotomis ir koridoriais su stalaktitais bei stalagmitais, iki 138 metrų gylio Macochos tarpekliu, kėlėmės keltuvu į uolėtą kalną, kad pasigrožėtume nuostabiaisiais tarpekliais iš viršaus.

Priimanti mokykla suorganizavo pažintinį užsiėmimą ir troleibusų depe. Projekto dalyviams buvo pristatyta ekloginės viešojo transporto priemonės -toleibusų - istoriją: Brno troleibusai važiuoja nuo 1949 metų, o tramvajaus linija pati seniausia Čekijoje, ji veikia nuo 1849 metų. Šiandien Brno yra 12 troleibusų linijų. Trumpai susipažinę su organizacija, mokiniai galėjo atlikti vairavimo ir transporto priežiūros praktiką Aplankytas ir požeminis Brno muziejus, Įkurtas senojo miesto požemiuose, kurie po žeme tęsiasi net keletą kilometrų. Dar geriau pažinti miestą padėjo orientacinis žaidimas, kurio metu mokiniai turėjo surasti pagal duotas nuorodas dešimt svarbiausių Brno istorinių objektų ir atlikti juose užduotis.

Projektinį susitikimą baigėme nuostabia kelione į Lednicą - Čekijos miestelį Pietų Moravijos krašte. Lednicėje aplankėme neogotikinę Lichtenšteino kunigaikščių pilį, kurią supa 200 ha parko. 1996 m. šis objektas buvo įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo objektų sąrašą.

Susitikimo metu mokiniai daugiau sužinojo apie tvarųjį turizmą, pagilino darnaus gyvenimo įgūdžius, gilino ne tik tarpkultūrinę, pažinimo, bet ir komanikavimo kompetencijas.

Svečiuose italų, ispanų, švedų ir čekų moksleiviai su mokytojais

2022 m. balandis

Balandžio 4 - 9 dienomis mūsų mokykloje vyko tarptautinio Erasmus+ projekto „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“ mokinių ir mokytojų susitikimas. Dalyvauja mokytoja ir trys mokiniai iš Čekijos Brno Zakladni skola, 2 mokytojai ir penkios moksleivės iš Švedijos Lundo Gymnasieskolan Vipan, 2 mokytojos ir penki moksleiviai iš Italijos Bosos Istituto di Istruzione Superiore „G.A. Pischedda“ ir dvi mokytojos ir trys moksleiviai iš Ispanijos Meridos Instituto de Enseñanza Secundaria „Sáenz De Buruaga“. Projekto dalyvius sveikino mokyklos direktorė Jolanta Vengalienė, mokyklos atstovai. Pirmąsias dienas mokykloje skaitė pranešimus apie tvarųjį turizmą bei tvarų gyvenimo būdą skaitė švedų bei mūsų mokyklos mokiniai, o projekto koordinatorių ispanų komanda ne tik skaitė pranešimą, bet ir surengė viktoriną. Projekto dalyviams technologijų mokytoja Edita ir spec. pedagogė Sandra organizavo kūrybines dirbtuves. Kadangi šio tarptautinio susitikimo pagrindinė tema – tvarusis turizmas, daug užsiėmimų organizuota praktiškai. Pačią pirmą dieną svečius mokytoja Rita pakvietė į žygį Nemuno pakrante su šiaurietiško ėjimo lazdomis, ėjimo technikos pamokė kūno kultūros mokytoja Rūta. O popiet projekto dalyvius supažindino su Kauno įdomiomis vietomis „Kaunas 2022‘ programos „Patirk“ kultūros konsjeržė Rima trijų valandų ekskursijoje pėsčiomis.

Antradienį keliavome prie Kauno marių, nors iš tolo apžiūrėjome Kauno HES – anglų kalbos mokytoja Ingrida papasakojo apie hidroelektrinės statybas, Kauno marių atsiradimą. Svečiams labai patiko Pažaislio vienuolynas ir jo muziejus.

Na o trečia diena buvo skirta pažinčiai su Trakais ir sostine Vilniumi. Aplankyta Trakų pilis, paskanauta kibinų, pasivaikščiota siaurutėmis Vilniaus gatvelėmis.

Ketvirtadienį susitikimo dalyviai lankėsi Kauno technologijos universiteto Cheminės technologijos fakultete. Išklausė profesoriaus Lino Kliučininko paskaitos „Gamtos išteklių eikvojimas ir žiedinės ekonomikos sprendimai“. Po paskaitos su projekto dalyviais bendravo profesorė Violeta Kaunelienė, Kauno technologijos universiteto Cheminės technologijos fakulteto Aplinkosaugos technologijos katedros vedėja. Ji papasakojo apie universiteto bei Chemijos fakulteto istoriją, parodė moksleiviams laboratorijas. Po pietų projekto dalyviai lankėsi Kauno marių regioniniame parke. Dalyvavo edukacinėje išvykoje „Atradimai pelkėje“ , keliavo po Dubravos rezervatinę apyrubę, susipažino su pelkių ekosistema, pelkiniais augalais, rezervatiniu mišku.

Penktadienį projekto dalyviams buvo pristatytas Kaunas kaip Europos kultūros sostinė. Pirmiausia aplankyta buvusiame Centiniame pašte tarptautinė paroda „Modernizmas ateičiai 360/365“, kurioje eksponuojami penkių modernistinių miestų menininkų iš Kauno, Lvovo, Brno, Kortrijko ir Tel Avivo darbai. Ekspozicijoje kuriamas vientisas pasakojimas apie modernizmo architektūrą kaip reiškinį, kurį patyrė Rytų, Vidurio ir Vakarų Europos miestai. Aplankyta ir Yoko Ono instaliacija. „Ex It“ Lietuvos banke. Instaliaciją sudaro 100 skirtingo dydžio medinių karstų su iš jų augančiais medžiais bei sklindantis gyvosios gamtos garso įrašas. Tai paveikus karo pasekmių ar gamtinės katastrofos vaizdinys, gyvybės atsparumo ir gamtos gyvybingumo metafora. Kauno miesto savivaldybėje vyko susitikimas su Kauno vicemeru Mantu Jurgučiu. Po pietų vyko folkloro vakaronė, kurią vedė Palemono gimnazijos folkloro ansamblis ,,Bitula”.

Susitikimas baigėsi, direktorė Jolanta Vengalienė visiems įteikė sertifikatus. Kitas susitikimas netrukus, balandžio 19 -24 d. Čekijoje, Brno mieste.

Projektines veiklas organizuoja Erasmus+ komanda – geografijos mokytoja Romualda ir anglų bei lietuvių kalbos mokytojos, direktorės pavaduotojos, Jurgita ir Ramunė.

Mokytojų ir mokinių susitikimas Istituto di Istruzione Superiore „G.A. Pischedda“ Bosos mieste, Italijoje, Sardinijos saloje

2022 m. kovas

ERASMUS+ projektas ,,Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų alternatyva ateities Europai"

Tarptautinio projekto mokytojų ir mokinių susitikimas Istituto di Istruzione Superiore „G.A. Pischedda“ Bosos mieste, Italijoje, Sardinijos saloje.

Sardinija mus pasitiko nuostabiais vaizdais - salos paviršių puošia kalnai, o pakrantes – įspūdingi skardžiai.

Pirmąją dieną susipažinome su partnerių mokykla, pristatėme vieni kitiems savo mokyklas, miestą, šalį. Pasivaikščiojome po Bosos senamiestį, menantį viduramžius, aplankėme 12 a. statytą pilį. Aptarėme savaitės programą, patikslinome veiklas. Kitomis dienomis turėjome užsiėmimus apie Žiedinę ekonomiką ir tvarųjį turizmą. Visos šalys pristatė savo pranešimus apie atsinaujinančią energetiką – mūsų mokyklos mokiniai parengė pranešimą apie Lietuvos Hidroenergetiką, Kauno HES. Po kiekvieno užsiėmimo vyko Quiz arba KAHOOT viktorinos, diskusijos apie Žaliąją ekonomiką.

Po pamokų vyko įdomios ekskursijos, supažindinančios su unikalia Sardinijos gamta bei senąja nuraghų civilizacija. Aplankėme unikalius Sardinijos akmens statinius – nuraghi, kurie pastatyti be jokios rišamosios medžiagos. Jų paskirtis neaiški, o kilmė siekia bronzos amžių. Šių statinių galima rasti visoje saloje, iš viso jų yra apie 7 tūkstančius. Tai senovinio megalito statinio tipas ,sukurtas nuraghų amžiuje nuo 1900 iki 730 m. pr. Kr. Šiandien jis laikomas Sardinijos ir jos išskirtinės kultūros simboliu.

Bosoje aplankėme ir du muziejus. Miesto muziejus supažindina su vietinių žmonių 19 a. gyvenamąja aplinka – autentiškas to meto butas rodo, kaip gyveno vidutinės klasės Bosos gyventojai, taip pat šiame muziejuje galime susipažinti su žymių Sardinijos menininkų darbais: tai Antonio Atza ir kt. Antrasis muziejus įkurtas buvusiose odos išdirbimo dirbtuvėse. Unikali ekspozicija rodo, kaip sunkiai tekdavo dirbti darbininkams prieš šimtą metų. Tarptautinio susitikimo dalyviai buvo priimti ir miesto merijoje.

Paskutinę susitikimo dieną aplankėme nuostabųjį Algherą. Pasivaikščiojome siaurutėmis akmenimis grįstomis gatvelėmis ispaniškame senamiestyje, užėjome į autentiškas viduramžių bažnyčias, pasigrožėjome jachtų prieplaukomis ir miesto gynybinėmis sienomis, kurios driekiasi miesto pakrante.

Tačiau pati svarbiausia patirtis – tai bendravimas su naujais draugais, kurių netrukus laukiame savo mokykloje.

Europos judumo savaitė

2020 m. rugsėjis

Sekmadienį Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, prasidėjo didžiausia pasaulyje gyventojų judumą skatinanti kasmetė miestų kampanija – Europos judumo savaitė. Šiemetinės Europos judumo savaitės šūkis – „Pasirink ir judėk“.

Šios savaitės kulminacija – Diena be automobilio, ji tradiciškai vyks paskutinę kampanijos dieną – rugsėjo 22-ąją, tačiau mūsų mokyklos mokiniai jau pasirinko. Gyvendami ir mokydamiesi nuostabioje aplinkoje mūsų mokiniai dažnai renkasi vykti į mokyklą dviračiu, nes ir dviračių takas veda pro mokyklą.

Minėdami Eropos judumo savaitę Erasmus+ projekto „Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas“ dalyviai nutarė organizuoti dviračių žygį nuo mokyklos iki Kauno pilies ir atgal. Šio žygio tikslas priminti apie neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, skatinti bendraamžius dažniau naudotis dviračiu - aplinkai palankia susisiekimo priemone.

Puikus oras ir gera nuotaika žygeiviams suteikė nepamirštamų įspūdžių ir emocijų.

Akcija „DAROM“

2020 m. rugsėjis

Pasaulinė tvarkymosi diena World Cleanup Day – didžiausia tvarkymosi akcija pasaulyje, kurios metu šimtai milijonų savanorių visame pasaulyje susivienija ir surenka milijonus tonų šiukšlių. Vykdydami ERASMUS+ projektą „Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas“ daug kalbame apie aplinkos tvarkymą ir šiukšlių rūšiavimą, tad rugsėjo 18 d., būdami Darni mokykla, tradiciškai paminėjome šią dieną ir prisijungėme prie akcijos „DAROM“. Jaunesni mokinukai tvarkėsi mokykloje , o vyriausieji 9-10 klasių mokiniai išėjo prie Nemuno. Dešimtokai keliavo Nemuno pakrante nuo mokyklos iki Panemunės tilto. Pakeliui surinko ne tik plastiko, popieriaus šiukšles, bet rado ir padangų. Devintokai patraukė Šančių pliažo link. Juk čia ryt vyks bendruomenės renginys „Šančinės“. Dabar pliažo aplinka švari, pasirengusi sutikti šventės dalyvius!

Mes nesurinkome tonų, bet net ir nedidelis kiekis surinktų aplinką teršiančių šiukšlių mūsų gamtą daro tyresnę.

Kauno Šančių mokyklos Erasmus+ projekto ,,Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas – demokratinė alternatyva ateities Europai“ komanda Ispanijoje, Meridoje

2020 m. sausio 13–17 d

Sausio 13–17 dienomis Kauno Šančių mokyklos Erasmus+ projekto ,,Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas – demokratinė alternatyva ateities Europai“ komanda – 9–10 kl. mokinės Austėja Levišauskaitė, Vaiva Stankevičiūtė,Greta Rekštytė, Vakarė Ridziauskaitė, Monika Norkutė ir mokytojos Romualda Bubelevičienė, Jurgita Sūnelaitienė ir Ramunė Šmitienė – dalyvavo projekto mokinių ir mokytojų susitikime Ispanijoje, Meridos Instituto de Enseñanza Secundaria „Sáenz De Buruaga“.

Pirmą dieną visos projekto komandos buvo supažindintos su priimančia mokykla, paskui pristatė savo mokyklas. Vėliau kiekvienos šalies komanda pristatė parengtus pranešimus: Ispanija apie klimato kaitos problemas, čekai apie miškų naikinimą, Italija apie biologinės įvairovės nykimą, Lietuva apie jūrų ( Baltijos jūros) užterštumą, Lenkija apie automobilių taršą, Švedija apie gamtinių išteklių išnaudojimą. Vėliau visos partnerinės komandos diskutavo, ką galime praktiškai daryti siekdami spręsti klimato kaitos keliamas problemas.

Alternatyvi, atsinaujinanti energetika šiuo metu yra ne tik madingas terminas, bet ir aktuali ir perspektyvi energijos gavybos sritis, todėl projekto vienas iš uždavinių aptarti pagrindines atsinaujinančios energetikos kryptis ir sužinoti pagrindines atskirų jos šakų tendencijas. Hidroenergija – tai hidroturbinų pagalba tekančio vandens energija paverčiama elektra, vandenynų potvynių ir atoslūgių energija. Aplankėme netoli Meridos esančią hidroelektrinę, o kitą dieną ir senąją romėnų laikų užtvanką, kurios dėka aplinkinių gyvenviečių ūkininki iki šiol gali naudotis sukauptomis vandens atsargomis.

Apie klimato kaitos ir kitas taršos keliamas problemas projekto dalyviai diskutavo Ispanijos autonominio Estremadūros regiono parlamente su socialistų partijos atstovu bei Meridos savivaldybėje su meru. Merida garsėja romėniškos kultūros paminklais. Susitikimo metu perėjome ilgiausią Europoje romėnų laikų tiltą, aplankėme romėnų teatrą, amfiteatrą, romėnų archeologinį muziejų. Netoliese esančiame Alangės miestelyje grožėjomės romėnų pirtimis. Aplankėme ir viduramžių arabų tvirtovę Alcazaba.

Nagrinėdami projekto darbines temas aptarėme, ką mes patys galime nuveikti siekdami išsaugoti savo [planetą. Na o norėdami palikti savo indėlį ateičiai Nacionaliniame Cornalvo parke sodinome Holmo ąžuoliukus.

Projekto dalyviai aplankė ir modernistinio meno,muziejų, kurį įkūrė vienas iš Fluxus meno šakos pradininkų Volfas Vostelis.

Nepakartojamų įspūdžių patryrėme ir senajame Caceres mieste aplankę miesto muziejų, senąsias vandens cisternas.

Tikimės, kad šios projekto veiklos paveiks visų partnerinių mokyklų mokinius, jų šeimas, teigiamai pakeisdamas jų įpročius ir sukurdamas piliečių sampratą apie pusiausvyrą su aplinka.

Erasmus+ projektas „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“ pirmasis mokytojų susitikimas

2019 m. spalio 21-25 d.

Spalio 21-25 dienomis Švedijoje Lundo Vipan gimnazijoje vyko pirmasis mokytojų susitikimas, skirtas aptarti projekto veiklas, numatyti svarbiausius uždavinius ir veiklos planą. Jame dalyvavo po tris atstovus - partnerinių mokyklų administracijos atstovai ir mokytojai. Dalyviai ne tik dirbo mokykloje, bet ir turėjo intensyvią tvaraus turizmo bei susitikimų programą.

Aplankė Dago Hammarskjöldio (JT Generalinis Sekretorius nuo 1953 m. Iki 1961 m., po mirties apdovanotas Taikos Nobelio premija.) atostogų namus gražioje Österleno dalyje. Aplankyta ir paslaptinga Ale Stenar vietovė, sauganti archeologinę paslaptį -senovę menantį akmenų kompleksą, primenantį garsųjį Stounhendžą. Nepaprastai patiko visiems Johanno šeimos muziejuje, kur nuo 1952 m. rinko viską, nuo mokyklinių stalų, ištisų parduotuvių, muzikos instrumentų, dviračių, motociklų, automobilių, drabužių, įvairių mašinų – įvairiausių dalykų spektras, paaiškinantis technologijos evoliuciją nuo XIX amžiaus vidurio iki šių dienų. Dabar muziejui vadovauja įkūrėjo sūnus. Su gamtos įvairove susipažinome Söderåsens nacionaliniame parke, kuris yra 100 metrų gylio plyšių slėnis su stačiomis uolienų sienomis. Griovos apačioje teka upė Skärån.

Projekto dalyviai mokytojai dalyvavo ir Lundo universiteto Tarptautiniame pramoninės aplinkos ekonomikos institute vykusiame seminare. Profesorius Larsas Hanssonas pristatė katedros darbą ir aiškino, kaip supratimas apie aplinką ir tvarumas daro teigiamą poveikį šalies ekonomikai, pradedant makroekonomika ir baigiant individualia įmone. Pateikęs statistiką jis parodė, kurie yra pagrindiniai globalinio atšilimo šaltiniai ir kaip skirtingos šalys, ypač Kinija, kurioje jis yra kviestinis profesorius, bando sumažinti išmetamo CO2 kiekį.

Rotušėje mus priėmė savivaldybės tarybos pirmininkas Matsas Helmfridas, kuris pristatė miesto istoriją ir jo įdomią dabartį. Miestas, įkurtas apie 990 m. Po Kr., Kai „Scania“ buvo Danijos dalis, iš krikščioniškojo metropolijos su 27 bažnyčiomis ir vienuolynais tapo šiuolaikiniu 123 000 gyventojų turinčiu Švedijos miestu, kurio universitete studijuoja 43 000 studentų, vystoma moderni inovatyvi pramonė. Aplankėme Stångby - seną istorinių tradicijų kaimą. Čia įvyko didžiausias visų laikų mūšis Skandinavijoje, vadinamasis Lundo mūšis. Stångbyje susitikome su jaunais ir energingais savivaldybės tarybos pirmininkais Philipu Sandbergu ir Lundo meru, kuris labai teigiamai įvertino mūsų projektą. Lundo savivaldybėje bendravome su aplinkos stratege Anna-Karin Poussart ir turizmo vystytoja Helena Görtz. Taip pat buvome susitikę su ekologinio ūkio vystytoju, kuris pasakojo, kaip sekasi auginti ir parduoti tik ekologiškas daržoves.

Susitikime numatyta šių mokslo metų veikla, kitų susitikimų datos, pasiskirstyta užduotimis, ką konkrečiai nuveiks kiekviena mokykla. Šiais mokslo metais daugiausia bus nagrinėjami klausimai, susiję su žiedine ekonomika. Kituose susitikimuose ( šiais mokslo metais Ispanijoje ir Lietuvoje) dalyvaus po du mokytojus ir penkis mokinius iš kiekvienos šalies.

Atnaujinta: 2022-10-12