Galvok…veik… ir kurk geresnį pasaulį

logo-veik-erasmus
„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas

Galvok…veik… ir kurk geresnį pasaulį

Mokykla koordinatorė – I.C. Sinisgalli Potenza, Italija
Mokyklos partnerės:
Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras
Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija
Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija
Cooperativa de Enseñanza Salceda. CEIPS Susarte, Ispanija
Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė
Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija
1o Gymnasio Mandras, Graikija

Projekto aprašymas

Svarbiausia švietimo misija – plėtoti asmenybės galias, parengti žmogų gyvenimui visuomenėje sparčiai kintančiomis sociokultūrinėmis sąlygomis – diktuoja esminius šiuolaikinių edukacinių sistemų struktūros, turinio, metodų bei valdymo pokyčius. Šiandien situacija tokia, kad būtina gerinti švietimo sistemos kokybę, siekiant patenkinti šiuolaikinės visuomenės poreikius dėl įsidarbinimo, stabilumo, demokratiško ir atsakingodalyvavimo socialiniame gyvenime ir globaliame pasaulyje. Būtina užtikrinti visiems lygias galimybes, kaip to reikalauja „Europos Stategija 2020“.

Aštuonių šalių projekto partneriai atliko savo mokyklų bendruomenėse apklausas, kurių duomenų analizė parodė, kad vis daugiau moksleivių iš nepalankios socialinės bei ekonominės aplinkos turi elgesio bei mokymosi problemų, negeba pasiekti reikiamų įgūdžių.

Pasikeitus gyvenimo sąlygoms, pagreitėjus gyvenimo tempui svarbu augančios kartos požiūris į patį gyvenimą bei vertybes. Ugdyme labai svarbi socialinė-kultūrinė aplinka, nes vaiką veikia įvairūs išoriniai veiksniai. Visuomeninėje aplinkoje, skleidžiantis vidinėms jėgoms, prigimtinėms galioms, vyksta jo socializavimasis. Šiame procese žmogus, siekdamas tenkinti savo poreikius, taip pat aktyviai veikia: jis stebi, ieško, bando, pamėgdžioja, kuria, bendrauja, vienaip ar kitaip reaguoja į aplinkos veiksnius. Aktyvi veikla – svarbiausia žmogaus aktyvių santykių su aplinka raiškos forma. Veikdamas žmogus daro įtaką aplinkai ir pats keičiasi, t.y. nuolat tobulėja kaip asmenybė. Todėl ugdant asmenybę, labai svarbu sudaryti tokias sąlygas, kad vaikas veiktų ir dalyvautų tokioje veikloje, kuri skatintų jo teigiamų bruožų formavimąsi, padėtų rengti visuomenei naudingą žmogų, būtent to ir siekiama šiuo projektu.

Projekto temos – sportas, sveika mityba ir darniaplinka

Projekto tikslai:

mokiniams
– žalingų įpročių prevencija, kova su jais ir sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas.
– interaktyvių mokymosi metodikų taikymas, IKT naudojimas.
– inovatyvių praktikų Europos mokyklose sklaida.
– Europos kalbų ir kultūrų įvairovės supratimasbendraujant virtualiai ir per tiesioginiusmokinių mainus.
– pagarbos ir tolerancijos ugdymas.
– kalbinių įgūdžių gerinimas.
– socialinės kompetencijos ugdymas – tai gebėjimas bendrauti, socialinės elgsenos įgūdžiai, lemiantys asmenybės adaptaciją, elgesį konfliktinėse situacijose.
– veiksmingos socialinės integracijos skatinimas, naudojant atvirą mokymą.
– žaliųjų įgūdžių plėtojimas, dars aplinkoskūrimas.

mokytojams
– dalinimasis patirtimi ruošiant mokinius socializacijai.
– visuomeniškai vertingos asmenybės formavimas per kryptingą ugdymą ar aplinkos veiksnius.
– profesinės kompetencijos tobulinimas permąstant kasdieninio darbo praktiką, sprendžiant problemas, projekto metu kuriant produkciją.
– teorija taikoma praktikoje ir atvirkščiai – iš praktinių rezultatų atliekami teoriniai apibendrinimai.
– individualus mokytojų mobilumas, dalinimasis naujomis metodikomis, jų palyginimas.

Siekdami įgyvendinti šiuos tikslus projekte dalyvaujantys mokyklų administracijos atstovai bei mokytojai padės kolegoms stiprinti mokymo(si) įgūdžius, paįvairindami pamokas patraukliomis mokymo(si) veiklomis, naudodami šiuolaikines technologijas, gerindami mokinių individualius pasiekimus. Projekto dalyviai tobulins mokinio pažinimo ir jo pažangos pripažinimo, ugdymo/si aplinkų kūrimo, kalbinę, bendrakultūrinę, partnerysčių ir bendradarbiavimo, mokinių motyvavimo ir paramos jiems kompetencijas. Bus ugdomas aktyvus pilietiškumas, siekiama integracijos, solidarumo ir bendradarbiavimo. Veiklos bus integruotos į daugelį dalykų: gimtosios kalbos, anglų kalbos, geografijos, kūno kultūros, dailės, muzikos, technologijų ir IKT pamokas, neformalaus ugdymo užsiėmimus. Projekto metu mokytojai ir mokiniai intensyviai bendradarbiaus, dalinsis idėjomis, dalyvaus netradicinėse pamokose bei veiklose. Tiek mokytojai, tiek mokiniai informacijai rinkti ir pristatyti naudos įvairias IKT priemones.

Veikla bus vykdoma taikant įvairius metodus:
– debatai,
– bendradarbiavimas,
– problemos sprendimas,
– aktyvus mokymasisveikiant,
– žaidimai rolėmis ir kt.

Projektas turės teigiamą poveikį mokinių, mokytojų ir bendruomenėms:
– gerins socialines, kalbines ir skaitmenines kompetencijas,
– padėssocialinės rizikosmokiniams integruotis į bendruomenę,
– leis susipažinti su kitų šalių gerosiomis praktikomis,
– sutelks mokyklų bendruomenes bendrai veiklai,
– padės ugdyti socialinę bei ekonominę kultūrą.

Laukiami rezultatai:

– skaitmeniniai savos šalies, svarbiausių lankytinų vietų, kultūros ir socialinių papročių pristatymai,
– internetinė projekto svetainė, šūkis, logotipas ir himnas,
– klausimynai apie sveiką gyvensenąir jų analizė,
– klausimynai apie projekto poveikį,
– mokinių ir mokytojų forumai apie sveiką gyvenseną,
– sveikos mitybos receptų knyga, sudaryta iš projekto dalyvių pateiktų tipinių, tačiau sveikų nacionalinių patiekalų,
– video filmai apie nacionalinių patiekalų gaminimą, sporto varžybas,
– komiksas apie aplinkosaugą. Jis bus parašytas visomis partnerystės kalbomis,
– sporto čempionatai kiekvienoje šalyje, kurie skatins etišką požiūrį į varžovus,
– „Mūsų sporto kodas“: iš video, nuotraukų, interviu ir apklausų bus sudarytas etiško sporto taisyklių rinkinys. Jis bus parašytas visomis partnerystės kalbomis.
– „Atlas“: gerosios praktikos rinkinys pagal tris temas: sveikata, sportas ir aplinka. Jis bus išverstas į visas partnerystės kalbas. Be to, jis bus parengtas ir audio formatu.
– Žaidimas: „Pavyzdingas pilietis“,kurį žaidžiant reikės vadovautispavyzdingo Europos piliečio elgesio taisyklėmis,
– laikraštukai, brošiūros, lankstinukai.

Projektinė veikla, projektų pristatymai, bendruomenės įtraukimas į ugdomąjį darbą – visa tai praturtins mokyklos kasdienybę, ugdymo procesą darys reikšmingą ne tik jo dalyviams, bet ir bendruomenei.Veikla bus nuolat pristatoma projekto tinklalapyje, žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose.

Įvykiai:

Erasmus+ projekto „GALVOK…VEIK…IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ baigiamasis mokinių ir mokytojų susitikimas Italijoje

Baigiamasis Erasmus+ projekto „GALVOK...VEIK...IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ („Think... act... and make a better world“)susitikimas vyko projekto koordinatorių Potenzos miesto Istituto Comprensivo L. Sinisgalli mokykloje, Italijoje 2019 m. gegužės 21-25 dienomis.

Kaip visada, į projektinį susitikimą susirinko visų 8 projekte dalyvaujančių mokyklų gausus mokinių ir mokytojų būrys. Ir mūsų šį kartą buvo net šešios – trys mokiniai ir 3 mokytojos. Susitikimas truko savaitę, kurios metu vyko įvairios veiklos: mokiniai lankėsi pamokose, mokėsi italų kalbos, dalyvavo įvairiose sporto varžybose, vyko ekologiniai užsiėmimai, kurių metu projekto dalyviai mokėsi kurti daiktus iš jau panaudotų įvairių pakuočių – atliekas prikėlė naujam gyvenimui.

Mokytojai lankėsi visose šiai institucijai priklausančiose mokyklose, stebėjo mokinių pasirodymus, lankėsi pamokose.

Projektinio susitikimo metu mokytojai taip pat aptarė per trejus metus atliktus darbus, numatė darbų tęsinį, aptarė baigiamosios atskaitos pagrindinius akcentus. Visi kartu apžiūrėjome mokyklos erdvėse esančias ekspozicijas, atspindinčias įvairias projektines veiklas, kurios vyko mokykloje per visą projekto vykdymo laiką.

Mokytojai ir mokiniai dalyvavo perfomense „Trečiasis rojus“, šis renginys buvo siejamas su mūsų projekto sveikos gyvensenos ir sveikos mitybos tema „ Duonos kelias“ – tai buvo mums naujas įdomus, interaktyvus renginys. Mokykloje taip pat vyko susitikimas su parolimpinių žaidynių aukso medalio laimėtoju - sunkumų kilnotoju -Donato Telesca.

Šalia rimtų darbinių renginių turėjome ir puikias pažintines ekskursijas po Pozitaną, Neapolį, aplankėme nuostabius Tirėnų jūros pakrantėje įsikūrusius Pozitano ir Amalfio miestelius. Visus sužavėjo vaikščiojimas Materos miesto siauromis akmenimis grįstomis gatvelėmis – tai upės slėnio šlaituose, urvuose gyvenusių žmonių įkurta gyvenvietė, vėliau namai buvo statomi iš čia pat esančio smiltainio, unikali vandens kaupimo sistema pademonstravo žmonių gebėjimą išgyventi ir sudėtingiausiomis sąlygomis. Matera rašyta į UNESCO kultūros paveldo sąrašą, šiais metais tai Europos kultūros sostinė.

Paskutinę susitikimo dieną Muzikos mokyklos salėje vyko baigiamoji konferencija, kurios metu buvo ne tik kalbama apie projektą, bet ir vyko mokyklos mokinių meniniai pasirodymai, dalyvius pasveikino ir portugalų komanda, sušokusi savo tautinį šokį, o lenkės mergaitės atliko liaudies dainą. Savaitės darbus vainikavo mokykloje jau tradiciniu tapęs šeštasis „pavasario festivalis“, tai sportinis, kultūrinis renginys, suburiantis visą mokyklos bendruomenę, šį kartą ir mus, šios mokyklos svečius.

Namo grįžome, nors ir pavargę, bet su pilnomis kišenėmis įspūdžių, žinodami, kokie darbai dar laukia, pasisėmę idėjų.

Tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas Graikijoje

„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas „GALVOK...VEIK... IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“

Vasario 24 – 28 d. tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas vyko 1o Gymnasio Mandras, Graikijoje. Susitikime dalyvavo 8 partnerinių šalių mokiniai ir mokytojai: I.C. Sinisgalli Potenza, Italija, mokyklos partnerės Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija, Cooperativa de Enseñanza Salceda. CEIPS Susarte, Ispanija, Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė, Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija ir Kauno Šančių mokykla, Lietuva.

Iš mūsų mokyklos į Graikiją vyko mokytoja Edita Tamulevičienė ir specialioji pedagogė Sandra Gudunskienė, 7a klasės mokinys Martynas Bulota ir 8a klasės mokinys Dominykas Zaveckas. Mokiniai gyveno partnerinės graikų mokyklos mokinių šeimose, todėl galėjo iš arčiau susipažinti su jų gyvenimo būdu, papročiais bei kultūra.

Visą savaitę vyko intensyvi projektinės veiklos programa. Mandros mokykloje projekto partneriai iš įvairių Europos šalių pristatė parengtus video pranešimus sporto tema. Kiekvienos mokyklos mokiniai šiais projekto vykdymo metais ne tik patys aktyviai sportavo, bet ir domėjosi savos šalies olimpiečiais, kūrė apie šitą veiklą filmus. Mūsų mokiniai Martynas ir Dominykas taip pat pristatė video pranešimą apie sportinę veiklą mūsų mokykloje bei įžymius Lietuvos olimpiečius. O daugiausia padėkų sulaukė įteikę partneriams Lietuvos sporto simbolį – krepšinio kamuolį su Kauno ,,Žalgirio“ komandos krepšininkų parašais.

Susitikimo dalyviai nemažai keliavo po žymias Graikijos istorines vietoves. Žinoma, pirmiausia aplankyti Atėnai: Akropolis, Panteonas. Teko pabūti ir Galatsi Olimpinėje salėje, kurioje 2004m. vyko vasaros olimpinės žaidynės. Čia mokiniai buvo supažindinti su viena populiariausių senovės Graikijos sporto šakų - imtynėmis. Vaikai ir patys išbandė savo jėgas šioje sporto srityje. Aplankyta ir senoji Olimpija, čia buvo projekto dalyviai susipažino Olimpinių žaidynių istorija, aplankė Olimpijos muziejų, kur kolekcionuojami tūkstančiai unikalių eksponatų. Buvo organizuotas ir ,,olimpinis bėgimas“. Dar viena ekskursija buvo į kalnuose esantį nuostabaus grožio „Osios Meletios“ vienuolyną. Tai vienas svarbiausių Bizantijos laikotarpio asketiško gyvenimo centrų.

Projektinis susitikimas baigėsi atsisveikinimo vakarėliu Mandros mokykloje, kurio metu dalyviai klausėsi graikiškų dainų, mokėsi šokti nacionalinius graikų šokius, ragavo tipinius patiekalus.

Mūsų mokiniai ir mokytojai grįžo susipažinę su vietine kultūra, kupini nepakartojamų įspūdžių, pasisėmę neįkainojamos patirties. Graikai labai svetinga ir vaišinga tauta.

Apie mus rašo Diena.lt: „Šančių mokykla – tarptautinių projektų dalyvė“

Straipsnį rasite čia: http://www.diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/sanciu-mokykla-tarptautiniu-projektu-dalyve-857079

Kovo 21 d. paminėta tarptautinė Žemės diena

Šančių mokyklos mokiniai Ispanijoje

„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „GALVOK...VEIK... IR KURK GERESNĮ PASAULĮ- THINK...ACT...AND MAKE A BETTER WORLD“ tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas Ispanijoje

Projekto partnerių susitikimas vasario 26 – kovo 3 dienomis vyko Ispanijoje, Mursijos regiono CEIPS Susarte mokykloje. Dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš aštuonių šalių - I.C. Sinisgalli Potenza, Italija, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija, Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė, Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija, 1o Gymnasio Mandras, Graikija, Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija, Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras ir šeimininkai CEIPS Susarte, Las Torres de Cotillas, Ispanija. Iš Šančių mokyklos į Ispaniją vyko 10 klasės mokinės Solveiga Keršytė ir Barbora Ula Vaitiekūnaitė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Sūnelaitienė, mokytojos Romualda Bubelevičienė, Ramunė Šmitienė. Šio susitikimo tema ,,Pasaulis yra tavo namuose“. Visą savaitę vyko įvairūs užsiėmimai mokykloje Las Torres de Cotillas bei išvykos po įdomiausius Mursijos regiono objektus. Prieš susitikimą projekto dalyviai moksleiviai, vadovaujami mokytojų, rinko duomenis, nuotraukas ir vaizdo įrašus apie savo aplinką: kaimynystėje, mokykloje, mieste, šalyje ir kt. Vieni domėjosi gamtos apsauga, kiti savo miestu, kaip kovojama su tarša. Mes pasirinkom vandens temą. Domėjomis, kokie vandens ištekliai Lietuvoje, kam ir kaip jis naudojamas. Mokiniai domėjosi, iš kur į mūsų namus atkeliauja geriamas vanduo, kokia jo kokybė. Tyrėme ir upių, tekančių pro Kauną, vandens kokybę. Nustatyta, kad tiek Nėries, tiek Nemuno vanduo yra švarus. Lankėmes ir Kauno vandenvalos įmonėje Marvelėje, kur sužinojome, kaip tvarkomos vandens nuotėkos, kad neužterštų upių vandens. Sužinojome, kad valymo įrenginiai valo nuotekas, surenkamas iš Kauno miesto ir priemiesčio rajonų, kurie prijungti prie nuotekų tinklų sistemos. Šios nuotekos valomos pagal ES standartus, todėl gerokai sumažino Nemuno, Kuršių marių ir Baltijos jūros taršą. Pagal surinktą medžiagą parengėme video pristatymą, kurį susitikimo metu parodėme projekto partneriams. Peržiūrėję visų šalių filmus mokiniai diskutavo, kaip turime elgtis, kad pasaulyje visiems būtų gera ir saugu gyventi. CEIPS Susarte mokykloje mokosi vaikai nuo 5 iki 15 metų. Mūsų mokinės dalyvavo savo bendraamžių pamokose, turėjo galimybę palyginti, kaip mokosi ispanų moksleiviai. Mokytojos lankydamos pamokas diskutavo su kolegomis, domėjosi jų taikoma metodika. Vietinė sporto asociacija padėjo mokykloje organizuoti futbolo čempionatą, kuriame rungėsi mišrios visų partnerinių šalių komandos. Po varžybų mokiniai diskutavo apie neigiamą ir teigiamą elgesį sporto varžybų metu. Buvo teikiamos pastabos kuriamam sporto kodeksui. Didelį įspūdį projekto dalyviams paliko ir susitikimas su parolimpiniu čempionu bei jo organizuota diskusija apie sporto etikos vertybes. Las Torres de Cotillas bendruomenės centre susitikome su miestelio meru, gyventojais, kurie pamokė žaisti petanką. Susipažinome ne tik su Las Torres de Cotillas, miesteliu, kuriame yra mokykla, bet ir su rajono centru Mursija. Čia aplankėme žymiausias vietas bei pastatus: Katedrą, Universitetą, Las Claras muziejų, Kazino ir Romeos teatrą. Mursijos senamiestis – siauros gatvelės, architektūros paveldas. Įspūdį paliko ir kitas regiono miestas Kartachena. Čia išlikę nemažai XX a. pradžios art nuveau pastatų. Erdvios aikštės, graži krantinė. Pamatėme povandeninį laivą „Peral“, aplankėme romėnų teatrą, kuris pastatytas 1a.pr.m.e. imperatoriaus Augusto valdymo laikais. Žlugus Romos imperijai, teatras buvo palaidotas po pastatais (palaipsniui užstatytas). Tik 1990 m. buvo identifikuota, kad po namais slepiasi romėnų teatras. 2003 m. jau pilnai atkastos teatro liekanos. Dabar galime grožėtis šiuo didingu senovės romėnų pastatu. Pamatėme ir La Manga – tai žemės ruožas Costa Calida pakrantėje, kuris atskiria Viduržemio jūrą ir didžiausią Europoje druskos ežerą, kuris dar vadinamas Mar Menor (Mažąja jūra). Gamta šiame Ispanijos regione išties kerinti ir nepasivaikščioti kalnų takeliais būtų tiesiog nusikaltimas. Mes aplankėme Cieza apylinkes, grožėjomės slėniais, kuriuose jau žydi persikai. Susitikome su žemdirbiais, išklausėme pasakojimo apie persikų auginimo subtilumus, sužinojome, kiek ir kaip dirbama, kol užauginti gardūs persikai iškeliauja į prekybos centrus. Senoviniame Abarano miestelyje stebėjom vandens malūną, dalyvavom etnokultūrinėje programoje, kurios metu norintys galėjo pajoti ant asilo. Šis „Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „GALVOK...VEIK... IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ susitikimas jau penktasis. Trumpuose mainų susitikimuose dalyvauja vis kiti moksleiviai, užsimezga vis naujos draugystės. Gyvendami kitos šalies šeimose mokiniai įgyja tarptautinio bendruomeniškumo, patiria nepakartojamų įspūdžių. Vėliau moksleiviai bendrauja projekto Facebook grupėje ar kituose socialiniuose tinkluose. Svarbiausia, kad užsimezgusi partnerystė skatina dalintis patirtimi, mąstyti, mokytis darniai sugyventi įvairiatautėje Europoje ir kurti geresnį pasaulį.

https://youtu.be/PVCwcNkVhgI

Tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas Estijoje

„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas „GALVOK...VEIK... IR KURK GERESNĮ PASAULĮ- THINK... ACT... AND MAKE A BETTER WORLD“

Projekto partnerių susitikimas rugsėjo 25 – 30 dienomis vyko Estijoje, Kohtla – Jarve miesto Maleva Pohikool mokykloje. Dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš aštuonių šalių - I.C. Sinisgalli Potenza, Italija, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija, Cooperativa de Enseñanza Salceda. CEIPS Susarte, Ispanija, Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė, Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija, 1o Gymnasio Mandras, Graikija, Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras, ir šeimininkai Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija.

Šio susitikimo tema ,,Darni aplinka“. Visą savaitę vyko įvairūs užsiėmimai mokykloje bei išvykos po įdomiausius Ida- Viru regiono gamtos objektus. Ida Viruma turtinga naudingų iškasenų. Didelė dalis teritorijos – gamtiniai rezervatai, kuriuose galima pamatyti labai vaizdingų kraštovaizdžių.

Kiekvienos mokyklos mokiniai pristatė savo šalies floros ir faunos savitumus. Įdomu buvo palyginti, kuo skiriasi Estijos ir Lietuvos bei Ispanijos, Portugalijos ar Graikijos augalija bei gyvūnija. Mokiniai kalbėjo ir apie tai, kaip svarbu saugoti gamtą ir protingai naudoti jos išteklius.

Mokėmės kepti ruginę duoną pagal senovinius estų receptus. Gaminome įvairius suvenyrus ir papuošalus iš nebereikalingų medžiagų, taip ugdėme ekologinį mąstymą. Mokiniams ir mokytojams buvo pravestos estų kalbos pamokėlės. Pasiskirstę į grupes projekto dalyviai lankėsi įvairiose pamokose. Mokiniams buvo organizuoti sporto užsiėmimai ir žaidimai.

Aplankėme Taliną, čia susipažinom ne tik su senamiesčiu, bet ir su naujai kuriamu gyvenamuoju rajonu ir pramogų zona buvusiame pramoniniame gamyklų komplekse. Seni nebenaudojami gamyklų pastatai atgimsta naujam gyvenimui ir pritaikomi šiuolaikinėms reikmėms.

Lankėmės Lahemaa nacionaliniame parke, vaikščiojom pažintiniais takais po pelkes. Vyko užsiėmimai ir Peipsi miškuose, įdomu buvo pasivaikščioti ketvirto pagal dydį Europoje Peipus ežero, kurio plotas 3 555 km2, pakrantėmis. Žavūs rūmai Alatskivi parke. Įspūdį paliko ir antrasis pagal dydį universitetinis Tartu miestas.

Visose išvykose buvo kalbama apie žmogaus ir gamtos vienovę – kaip svarbu gyventi darnioje aplinkoje. Peipsi miške šalia ežero projekto dalyviai mokiniai dalyvavo miško tvarkymo talkoje. Tačiau didžiausią įspūdį paliko pasivažinėjimas džipu po nebenaudojamas skalūnų kasyklas ir terikonus. Tai buvo ne tik pramoga, bet ir pamoka, kaip žmogus turi rūpintis gamta. Terikonai - dirbtinės kalvos, kurios susidaro išmetus bergždžiąsias uolienas, iškeltas į žemės paviršių iš požeminių kasinių, jos yra apsodintos medžiais – daugiausia beržais ir pušimis. Miškai ir kanalai dabar naudojami poilsiui kaip rekreacijos zonos. Projekto dalyviai čia gavo ir išgyvenimo pamokų, turėjo persikelti plaustu per kanalą, įveikti keletą kilometrų pėsčiomis.

Tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas paįvairino visos Maleva Põhikool mokyklos gyvenimą, o svečiai grįžę į savas mokyklas tęs veiklą, dalinsis įgyta patirtimi mokyklų bendruomenėse.

Dėkojame visiems mokyklos bendruomenės nariams ir mokinių tėveliams

Dėkojame visiems mokyklos bendruomenės nariams ir mokinių tėveliams, prisidėjusiems prie sėkmingo tarptautinio ERASMUS+ projekto ,,Galvok...veik...ir kurk geresnį pasaulį" mokinių ir mokytojų susitikimo veiklų įgyvendinimo!

Apie mus rašo „Kauno diena“: Mokyklų kasdienybę praturtina ir tarptautiniai projektai

„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „Galvok…veik… Ir kurk geresnį pasaulį“ tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas

Balandžio 30 - gegužės 6 d.„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „Galvok...veik... Ir kurk geresnį pasaulį“ tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas vyko Kauno Šančių mokykloje - daugiafunkciame centre. Sulaukėme gausaus svečių būrio iš 7 partnerinių šalių: mokykla koordinatorė - I.C. Sinisgalli Potenza, Italija, mokyklos partnerės Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija, Cooperativa de Enseñanza Salceda. CEIPS Susarte, Ispanija, Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė, Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija, 1o Gymnasio Mandras, Graikija. Iš viso atvyko 26 mokiniai ir 16 mokytojų.

Savaitės programa buvo labai intensyvi. Jau pirmąją susitikimo dieną visų šalių mokiniai pristatė filmukus apie nacionalines mitybos tradicijas, diskutavo apie sveiką mitybą. Kitą dieną projekto dalyviai Rumšiškių liaudies buities muziejuje edukacinių užsiėmimų metu mokėsi kepti dzūkišką bandą ant kopūsto lapų bei šventinius meduolius. Pagal bendradarbiavimo sutartį su Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centru buvo organizuoti maisto rengimo praktiniai užsiėmimai. Mokymo centro Maisto gaminimo laboratorijoje visi projekto dalyviai, vadovaujami centro mokytojos Sonatos Andriuškevičienės, mokėsi gaminti šaltibarščius ir lietuviškus cepelinus. Taip pat kūrė tarptautinį projekto patiekalą iš specifinių kiekvienos šalies atsivežtų produktų.

Kiti užsiėmimai buvo skirti sportui. Vyko krepšinio treniruotės ir varžybos. Rungtyniavo mišrios įvairių šalių komandos. Varžybų finalas vyko Kauno „Aisčių“ krepšinio mokykloje. Čia svečius sutiko Lietuvos šešiolikmečių (U16) rinktinės treneris Donatas Velička. Jis papasakojo apie Lietuvos šešiolikmečių pasiekimus, parodė svarbiausius laimėtus medalius: Europos sidabro ir pasaulio bronzos. Trenerio auklėtiniai teisėjavo finalinėms rungtynėms. O po jų aplankėme „Žalgirio“ areną, ekskursijos metu apžiūrėjome treniruočių sales, persirengimo kambarius, pasėdėjome ir VIP ložėje. Svečiams buvo organizuota ir vaikščiojimo su šiaurietiško ėjimo lazdomis pamoka, „Akropolio“ ledo arenoje čiuožimo pamoka. Ja ypač džiaugėsi pietiečiai – graikai, italai, portugalai ir ispanai.

Su svečiais aplankėme ir Trakus bei Vilnių, pravedėme jiems lietuvių kalbos pamoką, mokėme lietuviškai dainuoti. Visi drauge dainavome ir projekto himną „Make a better world“. Apibendrinant projektinę veiklą visų šalių komandos piešė plakatus apie tai, kokią gyvenseną pastebėjo Lietuvoje, kokie sveiko gyvenimo įpročiai jau yra, ko mums dar reikėtų pasimokyti. Be to, buvo pradėtas kurti sporto etiketo kodas. Kiekvienos šalies atstovai stebėjo treniruočių ir varžybų metu mokinių elgesį ir pateikė savo pastabas, ką pastebėjo neigiama ir ką teigiama. Kitų susitikimų metu ši veikla bus tęsiama.

Tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas paįvairino visos mokyklos bendruomenės gyvenimą, o veiklų pristatymai skatina visus būti aktyvesnius.

ERASMUS+ projekto „Galvok… veik...ir kurk geresnį pasaulį” mokinių ir mokytojų susitikimas Portugalijoje, Escola secundaria D. Sancho I, V. N. Famalicᾶo

Susitikimas vyko vasario 19-25 dienomis Vila Nova Famalicᾶo.

Pirmąją susitikimo dieną projekto dalyvius, atvykusius net iš septynių šalių : Graikijos, Italijos, Ispanijos, Anglijos, Estijos, Lenkijos ir Lietuvos, pasveikino mokyklos direktorius. Kiekviena svečių komanda pristatė savo šalį: paaiškino vėliavos spalvas, atskleidė šalies grožį, rodydami gražiausius gamtos ir kultūros vaizdus, supažindino su kultūros ypatumais, gardžiausias valgiais.

Mokiniai ir mokytojai susipažino su mokykla, kuri yra labai didelė – joje mokosi apie 2000 mokinių, dirbama iki vėlaus vakaro, nes yra ir profesinio rengimo centras bei vakarinės suaugusiųjų klasės. Apžiūrėjo įvairius kabinetus, klases, lankėsi pamokose, o projekto dalyviai mokiniai mokėsi portugalų kalbos.

Kitomis dienomis mokiniai treniravosi tinklinio aikštelėje, vyko mini čempionatas- nugalėjo draugystė. Visų šalių projekto dalyviai gamino portugališką „tinginį“ specialiai tam pagamintame puodelyje su projekto pavadinimu. Suplakta masė buvo kepama mikro bagų krosnelėje. Svečiai, padedami mokytojų, gamino ir savo šalies tradicinį desertą ar užkandį, vėliau vakare bendrame visų dalyvių ir Portugalijos mokinių tėvelių renginyje visi vaišinosi pagamintais patiekalais. Skambėjo jau mokinių išmoktas projekto himnas, džiugino portugalų dainos ir šokiai, atliekami mokinių.

Susipažinome ir su Vila Nova Famalicᾶo miesto senamiesčiu, mimozomis bei kitais pavasarį pražįstančiais augalais, stulbinančiu miesto parku.

Projektinę veiklą paįvairino ir ekskursijos. Vykome į Guimaraes, tai senoji sostinė, įrašyta į Unesco paveldo sąrašą, kur susipažinome su 10 a. statytos pilimi, šalia esančia restauruota 15 a. kunigaikščių pilimi, senamiesčiu. Aplankėme Bragą, kuri garsėja barokinėmis bažnyčiomis, įspūdingiausia – virš Bragos miesto ant kalvos pastatyta Bom Jesus - apsupta įspūdingo parko ir išskirtinių su aikštelėmis, laiptų, vedančių į šią bažnyčią.

Sužavėjo įstabusis Porto uostas, įsikūręs prie Atlanto vandenyno Doru (Duero) upės žiotyse su gausybe senųjų bažnyčių, aikščių, žavintis upės pakrantėje įsikūrusiomis parduotuvėlėmis, vyno rūsiais, restoranėliais ir, žinoma, tiltais per Doru. Lankėmės garsiajame Lello knygyne, kuris įvardinamas, kaip gražiausia pasaulyje biblioteka, jos viduje nuostabųs medžio raižiniai, įspūdingi laiptai, čia lankėsi rašytoja J.K. Rowling ir pradėjo rašyti ją išgarsinusį Harį Poterį.

Visos viešnagės metu buvome apsupti visada dėmesingų, besirūpinančių portugalų. Bendravome ir aptarėme tolesnius darbus. Mokiniai ne tik susipažino su kitos šalies kultūra, papročiais (spalvomis ir kvapais), bet ir tobulino anglų kalbos įgūdžius, susirado naujų draugų - išsiskyrimas buvo su ašaromis.

Tartautinis mokytojų susitikimas Londone

Pirmasis „Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „GALVOK...VEIK... IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ tarptautinis mokytojų susitikimas jau įvyko spalio 16 - 23 d. Londone. Čia susirinko iš visų partnerinių mokyklų administracijos atstovai ir mokytojai. Iš mūsų mokyklos vyko direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Sūnelaitienė ir mokytojos Romualda Bubelevičienė ir Ramunė Šmitienė.

Holmleigh pradinėje mokykloje (Holmleigh primary school) ugdomi vaikai nuo 4 iki 11 metų. Per 200 ugdytinių moko 40 pedagoginių darbuotojų. Iš jų tik 12 tikrų mokytojų, kiti - mokytojų asistentai ir padėjėjai, šiose pareigose dažnai dirba ir mokinių mamos, kurios įgyja galimybę matyti, kaip sekasi jų vaikams, ir užsidirbti. Visus vienija bendras noras siekti kuo aukštesanių rezultatų, išugdyti dorus Europos piliečius. Mokykloje mažai tikrų britų, daugiau imigrantų – mokosi vaikai iš daugiau nei dvidešimties pasaulio šalių. Todėl labai svarbu pažinti įvairias kultūras, mokytis tarpusavio supratimo, pagarbos ir tolerancijos. Stebino mokinių ir mokytojų bendravimas. Vaikai pripratę prie tvarkos, kiekvienas žino, ką ir kada turi daryti.

Pamokos vyksta darnioje, ramioje aplinkoje. Jei klasėje yra spec.poreikių mokinių, šalia jų visuomet būna mokytojo padėjėjas. Įdomu buvo pastebėti ir mokinius, kurie dirbo savarankiškai, vieni – ne klasėje, o bendroje erdvėje, koridoriuje. Stebino ir tai, kad visose klasėse ir bendrose aplinkose demonstruojami mokinių darbai – niekur nėra pavyzdinių ekspozicijų. Mokyklos erdvės – skirtos mokiniams ir jų darbams. Stebėjom ne tik pamokas, bet ir bendrą visos mokyklos mokinių ir mokytojų renginį, kuriame vaikai pristatė partnerines šalis, dainavo ir sveikinosi partnerystės kalbomis. Tačiau visiems įdomiausia buvo kepti britišką duoną. Svečiai pasiskirstė į grupeles ir vadovaujami Holmleigh mokyklos mokinukų pagal iš anksto parengtus receptus rinkosi ingredientus, minkė tešlą, darė kepaliukus, puošė juos priekoniais, žolelėmis ir nešė į mokyklos virtuvėlę, kur duonelė buvo iškepta. Ne mažesnė atrakcija ir duonelės ragavimas. Tai ne tik puiki praktinė patirtis, bet ir galimybė pajusti kitos šalies ugdymo tradicijas. Ypač nustebino, kad visi mokinukai, net patys mažiausieji, yra pripratę prie aktyvios praktinės veiklos. Buvo matyt, kad tokie užsiėmimai jiems ne naujiena. Pabaigus darbus darbo vietą tvarkė patys vaikai, nelaukdami mokytojų raginimo, neieškodami, kad kas kitas už juos sutvarkytų.

Būtent tokio taisyklių laikymosi, atsakomybės turėtume pasimokyti iš britų mokyklos.

Video konferencija

Šių metų gruodžio 7 d. įvyko pirmoji „Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „GALVOK...VEIK... IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ tarptautinė mokytojų ir mokinių Skype video konferencija. Čia susirinko interaktyviai pabendrauti visų aštuonių šalių atstovai mokiniai ir mokytojai: Mokykla koordinatorė - I.C. Sinisgalli Potenza, Italija ir mokyklos partnerės: Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras, Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija, Cooperativa de Enseñanza Salceda. CEIPS Susarte, Ispanija, Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė, Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija, 1o Gymnasio Mandras, Graikija.

Partneriai pasveikino vieni kitus, pasidalino patirtimi, kaip sekasi vykdyti pirmąsias projekto veiklas. Tai buvo puiki galimybė mokiniams pamatyti vieniems kitus ir susipažinti.

Atnaujinta: 2019-09-18