Notice: Undefined variable: post_categories_list in /var/www/clients/client730/web945/web/wp-content/themes/lifestyle/functions.php on line 912

Notice: Undefined variable: post_categories_list in /var/www/clients/client730/web945/web/wp-content/themes/lifestyle/functions.php on line 912

Tarpdalykinė teminė integracija “Aplinka”. 8 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija “Aplinka”. 8 klasė

8b klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) dirbo tema „Simetrija mūsų gyvenamoje aplinkoje“. Tikslas – išsiaiškinti, ar mokiniai pastebi simetriją savo aplinkoje. Klasėje prisiminę, kad simetrija – proporcingas vienodų kūno dalių ar formų pasiskirstymas, pamoką tęsė mokyklos aplinkoje. Dirbdami grupėse ieškojo simetrijos mokyklos patalpose ir gamtoje, kelio ženkluose ir automobilių firminiuose ženkluose, architektūroje, žmonėse, rūbuose. Visi kartu pastebėtus objektus sugrupavo pagal simetrijos rūšis: simetrija tiesės atžvilgiu, simetrija taško atžvilgiu, figūros, turinčios simetrijos ašį, simetrijos centrą, skaičiavo, kiek simetrijos ašių turi figūra. Padarė išvadą, kad simetrija labai dažna mūsų pasaulyje, nors jos kartais net nepastebime.

8a klasės mokiniai (mokytoja Violeta Kilinienė) savarankiškai susipažino su taisyklingais briaunainiais – penkiais Platono kūnais – stebėjo vaizdo medžiagą „Erdvės geometrija. Platono kūnai” ir atsakė į mokytojos pateiktus klausimus, kiek kiekvienas erdvinis kūnas turi briaunų, viršūnių ir sienų.

8b klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokoje (mokytoja Auksė Urbonienė) keliavo po mokyklos aplinką ir ieškojo trijų vietų, kurios jiems kelia geriausius jausmus. Mokiniai argumentuodami rašė, kodėl būtent šios vietos jų mokykloje – antruosiuose namuose – yra jiems svarbios.

Fizikos pamokose (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai nagrinėjo gamtos ir žmonių santykius, ieškojo Archimedo dėsnio veikimo gamtoje ir pritaikymo technikoje pavyzdžių klasicizme ir mūsų aplinkoje. Mokytoja pateikė istorinių žinių apie Archimedo dėsnio atsiradimą ir mokiniai sužinojo, kad tik senatvėje Archimedas ėmė nagrinėti skysčių savybes ir kūnų plaukiojimo juose sąlygas.

SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai diskutavo apie lietuvių tautos kalendorines šventes ir išskyrė pagrindinius jų papročius bei tradicijas, palygino baltų ir krikščionybės papročius, ieškojo sąsajų ir skirtumų. Jie pastebėjo, kad visais laikais buvo svarbus žmogaus ryšys su gamta. Sužinoję apie buvusius papročius ir tradicijas švenčiant vestuves, Jonines, Kūčias ir kitas šventes pastebėjo, kad šiandien atėjo prabudimo laikas, ir senojo tikėjimo prisikėlimas yra neišvengiamas.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 8 klasių mokiniai tyrinėjo garsus aplinkoje, stebėjo ir parengė aplinkos garsų įrašus, pasidalino savo garsinės aplinkos pavyzdžiais. Palygino šių laikų garsinę miesto, gamtos aplinką su numanoma Klasicizmo laikų garsine aplinka. Diskutavo apie konkrečiosios muzikos pavyzdžius akademinėje šių laikų muzikoje. Stebėjo vaizdo įrašą su aplinkos šaltinių skleidžiamais garsais. Domėjosi miestų garsovaizdžiais. Naudodami kompiutetinę muzikos kūrybos programą kūrė muzikinius takelius su garsinės aplinkos elementais.

Integruotoje fizinio ugdymo pamokoje „Aplinka, kurioje gyvenu” (mokytoja Sandra Čižauskienė) 8b kl. mokinės sportavo parke ir kalbėjo, kad mūsų aplinka, kurioje gyvename, tai mūsų atspindys. Pateikė variantų, kaip galime prisidėti prie aplinkos tausojimo, gerinimo siekdami vidinio pasitenkinimo.

8a ir 8b klasės vaikinai fizinio ugdymo pamokoje (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) aptarė sporto aplinką Lietuvoje. Visi nutarė, kad lietuvaičiai yra labai sportiški ir mums tinka komandinės sporto šakos,o ypač – krepšinis.

8a klasės mergaitės fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) diskutavo tema „Mūsų aplinka – mūsų atspindys“ apie tai, kaip mūsų vidinis pasaulis veikia mūsų aplinką ir viską, su kuo mes susiduriame. Kodėl neįmanoma to poveikio suvaidinti, paslėpti, apgauti ar nuslopinti.

Aštuntokai per technologijų pamokas „Vasaros žolynai mūsų sveikatai“ (mokytojai Violeta Kilinienė ir Valentinas Ivanauskas) diskutavo apie vaistinius augalus mūsų aplinkoje: dilgėlę, varnalėšą, dobilą, ramunėles, kiaulpienes ir kt. Mokiniai lankėsi Dainavos parke, ieškojo augalų, juos fotografavo, rinko informaciją ir pristatė klasės draugams. Aštuntokai suprato, kad gydyti ligas galima ne tik vaistais, bet ir vaistiniais augalais.