Tarpdalykinė teminė integracija „Mokslas: bandymai ir tyrinėjimai“. Klasicizmas. 8 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Mokslas: bandymai ir tyrinėjimai“. Klasicizmas. 8 klasė

8b klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) skaitydami K.Borutos romaną „Baltaragio malūnas” atliko tyrimus apie lietuvių vestuvių papročius, velnio įvaizdį baltų mitologijoje, malūnų istoriją Lietuvoje. Pristatyti atliktų tyrimų duomenys patvirtino, kad šiame romane daug mitologijos ir tautosakos atspindžių ir neatsitiktinai parinktų įvaizdžių. Mokydamiesi kirčiavimo tyrinėjo dažniausiai netaisyklingai kirčiuojamus vietovardžius ir tarptautinius žodžius. 8a klasės mokiniai per literatūros pamokas (mokytoja Jolanta Ulienė) skaitė Šekspyro tragediją „Romeo ir Džiuljeta” ir atliko tyrimus, kuriuos pristatė klasės draugams.

8a ir 8b klasių mokiniai rusų k. pamokose (mokytoja Rima Žvirblienė) klausė tekstų apie mokymąsi, argumentavo mokymosi svarbą. Susipažino su XVIII a. atradimais, aiškino, kuris jiems atrodo reikšmingiausias, akcentavo mokslo ir proto svarbą.

8a ir 8b klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Jolanta Žukauskienė) pristatė prezentacijas, kurių tema buvo 17-19 a. išradimai. 8a ir 8b klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) skaitė tekstą „The age of cybernetics“ („Kibernetikos amžius“), kalbėjosi apie mokslo pažangą. Mokiniai turėjo pagalvoti ir argumentuotai atsakyti į du klausimus: „Ką aš pats/pati norėčiau išrasti?“ ir „Koks, jų nuomone, pats įspūdingiausias išradimas?“. Vaikai savo atsakymus pristatė klasės draugams.

Aštuntokai matematikos pamokose (mokytojos Nijolė Čimielienė ir Violeta Kilinienė) dirbo tema „XIX a. visuomenė, mokslo pasiekimai, kultūra ir įvykiai, kuriuos turėtų žinoti kiekvienas”. Padedant mokytojoms, atradimus suskirstė į mokslo ir meno sritis. Radę informaciją apie pasirinktą sritį, ja pasidalijo su visais. Susipažinę su XIX a. įvykusiais reikšmingais pokyčiais moksle, mene, žmonių gyvenime ir buityje nutarė, kad šiame amžiuje padaryti mokslo atradimai ypač pakeitė žmonių supratimą apie pasaulį.

Fizikos pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai aiškinosi apie XVIII a. XIX a. pr. fizikos mokslo atradimų pritaikymą praktikoje, kai žmogus buvo suprantamas kaip gamtos dalis, sumodeliuotas pagal mechanikos dėsnius. Jie stebėjo nufilmuotą bandymą „Balionas prieš inerciją“ ir prisimindami kūnų sąveikos dėsnius paaiškino, kodėl helio dujomis užpildytas balionas priešinasi Niutono dėsniui – inercijos dėsniui. Mokiniai, dirbdami grupelėmis, atliko laboratorinį darbą „Tamprumo jėgos matavimas“ ir apskaičiavo tamprumo jėgą bei nurodė jos atsiradimo priežastis.

Per biologijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) 8 klasių mokiniai aptarė praktinio darbo „Krakmolo susidarymas fotosintezės metu” darbo eigą, hipotezę, pateikė išvadas. Taip pat diskutavo apie mokslo sąsają su klasicizmo principais ir šiuolaikiniais tyrinėjimais, logiškai ir aiškiai paaiškino bandymo rezultatus.

Per chemijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) mokiniai pristatė kūrybinius darbus iš pieno baltymo kazeino, akcentavo mokslo ir proto svarbą.

Istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) aštuntokai mokėsi tyrinėti pirminius ir antrinius istorijos šaltinius kaip mokslininkai. Pasirinktas laikotarpis – XVIII a. antroji pusė. Uždavinys – skaitant to meto dokumentus ir šiuolaikinių istorikų straipsnius pamatyti XVIII a. LDK bajorijos dramą, t.y. įvairių interesų nulemtus pasirinkimus tarp patriotizmo ir savanaudiškumo, tarp pastangų reformuoti valstybę ir savo teisių saugojimo, gyvybės aukojimo dėl visuotinio gėrio ir prisitaikymo prie agresoriaus bei išlikimo. Naudodamiesi mokytojos pasiūlytais vaizdo siužetais ir aiškinimu susipažino su laikotarpiu, LDK situacija tuo metu ir, remdamiesi šaltiniais, pasirinktinai rašė tyrinėjimo tezes arba žinias ir supratimą pasitikrino Forms testu.

8 klasių mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) analizavo technologijų įtaką bendrystei, kritiškai vertino virtualaus bendravimo būdus. Skaitydami šv. Teresės Avilietės raštus apie dvasinio gyvenimo augimą įvardino būdus, kaip augti dvasiškai. Paaiškino, kaip deramai naudotis technologijomis praturtinant savo vidų.

8 a, b klasės mokiniai per technologijų pamokas (mokytoja Violeta Kilinienė) sužinojo apie bioniką – inovatyvių sprendimų ir išradimų sritį, jungiančią biologiją ir technologijas. Biologai atranda gamtos dėsnius, o kūrėjai ir technikai juos taiko gaminiams kurti. Mokiniai analizavo pavyzdžius, kaip varnalėšų kibumas (lipnios juostelės) pritaikomas drabužių, avalynės gaminiuose, paukščio kiaušinio, kriauklės, bičių korio, žiedų formų kopijavimas atkartojamas architektūroje, interjero dekoravimui. Aštuntokai atliko praktinę užduotį – tyrinėjo, kaip atpažinti natūralius ir sintetinius audinius.

Per integruotą technologijų pamoką (mokytojas Valentinas Ivanauskas) 8a ir 8b klasių mokiniai atliko mažą ekspermentą. Mokytojas mokiniams parodė, kaip sausas medis, panardintas į vandenį, plečiasi. Panardino plaktuką su judančia galvute ant koto (su tokiu dirbti negalima) 30 minučių į vandenį. Ištraukus plaktuką iš vandens jo galvutė ant koto jau nejudėjo. Ekpermentas mokinius labai sudomino, paliko įspūdį.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 8 klasių mokiniai stebėjo bandymus ir aiškinosi, kokį poveikį žmogui ir augalams daro skirtingų stilių muzika. Bandymo metu buvo pasirinkti klasikos, pop, roko muzikos stilių pavyzdžiai ir stebima, kokį poveikį skambanti muzika daro dygstantiems augalams. Naudodamiesi įvairiais informacijos šaltiniais mokiniai pasirinko vieną Klasicizmo epochos muzikos kūrinį ir palygino su pasirinktu roko muzikos stiliaus kūriniu. Pateikė argumentus apie klausomos muzikos poveikį žmogui.

8a kl. mergaitės fizinio ugdymo pamokose (mokytoja Vida Jurkevičienė) analizavo išorinius ir vidinius konfliktus. Mergaitės pasidalino, su kokiais konfliktais jos susiduria ir pateikė savo pavyzdžius, kaip juos sprendžia.

8-os klasės mokiniai fizinio lavinimo pamokoje (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) aptarinėjo mokslo bandymų tyrinėjimų teoriją ir visi nutarė, kad sportas yra labai susijęs su mokslu. Kiekvienoje sporto šakoje vyksta mokslo ir sporto tyrinėjimas.

Dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai susipažino su klasicizmo dailininkais, analizavo ir aptarė dailės kūriniams būdingus bruožus, argumentavo, kurie patiko labiausiai.