UNESCO. Pasaulinė mokslo diena

UNESCO. Pasaulinė mokslo diena

Netradicinio ugdymo STEAM veiklos „EKSPERIMENTUOJU BEI TYRINĖJU PATS IR RODAU DRAUGAMS“

Nuo 2002 metų kasmet lapkričio 10-ąją UNESCO skatina visame pasaulyje minėti Pasaulinę mokslo dieną taikai ir vystymuisi. Ši diena skirta atkreipti visuomenės dėmesį į mokslo svarbą, supažindinti su mokslo naujovėmis, skatinti jaunimą domėtis mokslu, jo pasiekimais. Kaip ir kasmet šios dienos proga lapkričio 11 d. mokykloje vyko netradicinio ugdymo STEAM veiklos ,,EKSPERIMENTUOJU BEI TYRINĖJU PATS IR RODAU DRAUGAMS“.

STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) reiškia gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Tai ugdymo metodas, kuris sujungia šias penkias disciplinas į vientisą mokymosi patirtį. Šis požiūris skirtas ugdyti mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir problemų sprendimo įgūdžius. STEAM ugdymo idėja – sukurti mokymosi aplinką, kuri būtų įtraukianti, kelianti iššūkius ir susijusi su realiu pasauliu. Tai metodas, skatinantis mokinius mąstyti nestandartiškai ir naujoviškai taikyti savo žinias. Integruodami šias penkias disciplinas, mokiniai gali geriau suprasti juos supantį pasaulį ir išsiugdyti įgūdžius, kurių jiems reikia XXI amžiuje.

1–4 klasių mokiniai ne tik eksperimentavo patys, bet ir turėjo edukacinius užsiėmimus pagal kultūros pasą.

5–10 klasėse mokiniai pasiskirstę grupelėmis vykdė eksperimentus, kuriuos demonstravo vieni kitiems. Kiekviena grupė išrinko įdomiausią eksperimentą ir rodė visai klasei. Mokymasis bendradarbiaujant – tai metodas, kuriuo pabrėžiamas komandinis darbas ir bendravimas. Taikant šį metodą mokiniai dirba kartu mažose grupėse, kad atliktų užduotis ir išspręstų problemas. Mokymasis bendradarbiaujant gali būti veiksmingas būdas ugdyti socialinius ir emocinius įgūdžius, taip pat su STEAM susijusius įgūdžius, pavyzdžiui, bendravimo, kritinio mąstymo ir kūrybiškumo.
Po pietų pertraukos visi susirinko refleksijai į aktų salę – čia mokiniai demonstravo įdomiausius atliktus eksperimentus, dalinosi nauja patirtimi.

https://www.canva.com/design/DAGWJwHIfVk/YIBKZ52QdKOAK2eg0wx-Ww/edit