Tarpdalykinė teminė integracija „Pasaulis“. 6 klasė. Viduramžiai

Tarpdalykinė teminė integracija „Pasaulis“. 6 klasė. Viduramžiai

6b klasės mokiniai matematikos pamokoje „Skaičiavimo sistemų pasaulis” (mokytoja Nijolė Čimielienė) susipažino su įvairiomis skaičiavimo sistemomis, sužinojo, kad mes skaičiavimams naudojame dešimtainę pozicinę skaičiavimo sistemą. Dirbdami grupėse ieškojo ir rado atsakymus į klausimus: kaip žmonės skaičiavo senovėje, kodėl, plečiantis gamybai, skaičius pradėta žymėti hieroglifais, kokia skaičių sistema buvo vadinama abėcėline, kam šiais laikais naudojami romėniški skaitmenys, kodėl mūsų vartojami skaitmenys vadinami arabiškaisiais?

6a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) apibendrino spaudos draudimo laikotarpio bruožus, prisiminė ryškiausias Viduramžių literatūros ir gyvenimo ypatybes, diskutavo, kuriame pasaulyje ir kodėl norėtų gyventi, skaitė Maironio eilėraštį, aptarė jo temą, nuotaiką, vaizdus, o tada pasirinktą pasaulį iliustravo.

6a ir 6b klasių mokiniai gamtos ir žmogaus pamokose (mokytoja Alfreda Petrošienė) aptarė ir palygino Viduramžių ir šių dienų gyvojo pasaulio įvairovę. Mokiniai buvo supažindinti su lietuvių kilmės mokslininkės Birutės Galdikas darbais tyrinėjant ir aktyviai kovojant už orangutangų išsaugojimą. Taip pat apie garsų Lietuvos gamtininką profesorių Tadą Ivanauską, kurio pastangomis įsteigtas zoologijos sodas, zoologijos muziejus, Žuvinto rezervatas, Ventės rago paukščių žiedavimo stotis. Šių mokslininkų darbai garsino ir garsina Lietuvą visame pasaulyje.

6a klasės mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) nusprendė, kad pasauliai gali būti įvairūs. Vaikai paminėjo vandens, knygų, sporto, interneto pasaulį. Pasirinkę vieną iš išvardintų pasaulių, taisyklingai vartodami Present Perfect laiką, turėjo sugalvoti, ką jame galima veikti.

6 klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Greta Jonaitienė) kalbėjo apie įvairias ekstremalias patirtis įvairiuose pasaulio šalyse. Mokiniai, naudodami atitinkamą šios temos žodyną, pasisakė, kuri patirtis jiems būtų sunki ar lengva. Pamokos pabaigoje nusprendėme, jog tiek pasaulis, tiek įvairios patirtys jame yra skirtingos, bet savotiškai įdomios.

SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai diskutavo apie laisvalaikį. Jie sužinojo, kad ne tik šiuolaikiniame pasaulyje, bet ir Viduramžiais žmonėms rūpėjo įvairios laisvalaikio pramogos ir kultūra. Ieškodami informacijos internete daugiau sužinojo apie viduramžiškas pramogas, žaidimus ir palygino su šių laikų laisvalaikio užsiėmimais bei pasiūlė linksmų, įdomių, vertingų pramogų savo klasei.

6a ir 6c klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) pateikė savo nuomonę, kokios profesijos (krypties) žmonės savo darbais garsina Lietuvos vardą pasaulyje. Susipažinę su sportinėmis veiklomis (tokios kaip lankininkystė, kroketas, skrybėlių svaidymas, kėgliai, boulingas), kurios buvo praktikuojamos Viduramžiais, pritaikę daiktus, esančius dabartinėje aplinkoje, pabandė atkurti ir žaisti pasirinktą žaidimą.

6b klasės mokiniai (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) apžvelgė Viduramžių ir šių dienų sporto rungtis bei vienbalsiai pasakė, kad visos lengvosios, kovos menų sporto šakos yra kilusios iš Viduramžių sporto ir gyvenimo situacijų.

Technologijų pamokose (mokytoja Violeta Kilinienė) 6 klasių mokiniai diskutavo apie pasaulio šalių mitybos tradicijas Viduramžių laikais ir šiandien. Nors makaronų patiekalai pasaulyje yra tapę Italijos simboliu, tačiau yra žinoma, kad į Europą juos atvežė Marco Polo iš Kinijos. Mokiniai sužinojo, kad makaronų patiekalai su daržovėmis yra lengvų pietų ar vakarienės klasika, kuri aprūpina žmogaus organizmą energetinėmis medžiagomis. 6b klasės mokiniai atliko praktinę užduotį „Italijos patiekalai“. 6a klasės mokiniai paruošė įvairių pasaulio šalių patiekalų pristatymus O365 aplinkoje, pateikė patiekalo receptą, darbo priemones ir gaminimo eigą.

6 klasės mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) analizavo Šv.Tomo Akviniečio raštus apie laisvės ir sąžinės santykį, mokėsi vertinti įvairias situacijas remdamiesi moralės principais.

Rusų kalbos 6 klasių pamokose (mokytoja Irina Jermoškina) mokiniai susipažino su pasaulio įvairove – spalvomis. Žiūrėdami filmus, klausydami, kartodami, žaisdami ir skaitydami mokiniai sužinojo, kokie yra spalvų pavadinimai rusų kalba. Be to, jie įsigilino į gramatiką, sužinojo, kaip yra derinami būdvardžiai (būtent spalvų pavadinimai) su daiktavardžiais rusų kalboje. Tokiu būdu mokiniai praturtino rusų kalbos žodyną, klausymo, rašymo įgūdžius bei tarimą.