Draugystė mokyti netrukdo!

Projekto koordinatorius: Kauno Šančių vidurinės mokyklos direktorius Romanas Jasulaitis.

Projektą parengė:
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos vyresnioji mokytoja Kristina Pažėrienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Ramunė Šmitienė.

Projektą vykdė:
• Direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos vyresnioji mokytoja Kristina Pažėrienė,
• lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Ramunė Šmitienė,
• lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Brazdžiuvienė,
• dailės mokytoja metodininkė Reda Stulpinienė,
• matematikos vyresnioji mokytoja Sonata Šiugždienė,
• fizikos mokytoja metodininkė Rasa Stankevičiūtė,
• technologijų mokytoja metodininkė Reda Stulpinienė.

Problema: Jau treti metai mokykla bendradarbiauja su „Šilo“ pradine ir Rokų skyriaus Girininkų pagrindine mokyklomis. Šiais metais Šančių vidurinės mokyklos moksleiviai, norėdami pasveikinti šių mokyklų pedagogus ir išbandyti save mokytojo srityje, įsitraukia į ugdymo procesą šiose mokyklose.
Šiuo projektu siekiama atkreipti jaunimo dėmesį į tai, kad mokytojo profesija yra ne tik sudėtinga, bet ir skatinanti nuoširdų ir atvirą bendravimą bei suteikianti gerų emocijų. Pradinių klasių mokiniai bendraus su savo draugais ne tik žaidybine forma, bet ir ugdomojoje veikloje, kur jų draugas taps jų mokytoju. Taigi „Draugystė mokyti netrukdo!”. Ji skatina bendradarbiauti, bendrauti ir ugdyti draugiškus santykius įvairesnėje veikloje.

Projekto tikslas: Ugdyti mokinių profesinį orientavimą, bendradarbiavimo, kūrybines reikmes, ugdyti saugiai besijaučiančius šiuolaikiniame pasaulyje mažus žmones ir paauglius, suvokiančius atsakomybę ne tik už save, bet ir mažąjį žmogų – draugą.

Projekto uždaviniai:
• Vyresniųjų klasių mokiniai parengs įvairių užduočių skirtingiems pradinių klasių mokomiesiems dalykams ir praves pamokas pradinėse mokyklose.
• Moksleiviai išmoks savarankiškai dirbti ir planuoti savo veiklą, savarankiškai ieškoti informacijos, ją apdoroti ir pateikti jas pravesdami pamokas pradinių klasių mokiniams.
• Pradinių klasių mokiniai vertins savo draugų – mokytojų – darbą bei kūrybiškumą.

Projekto dalyviai:
• „Šilo“ pradinės mokyklos mokiniai
• Rokų skyriaus Girininkų pagrindinės mokyklos mokiniai
• Šančių vidurinės mokyklos 10a ir 11b klasių mokiniai

Motyvacija: Galimybė įgyti naujų žinių, mokytis ieškoti, kurti. Lavinti meninius raiškos gebėjimus, mokytis bendrauti su žmonėmis, rinkti medžiagą, ją sisteminti. Ugdyti praktinius gebėjimus, kurių gali prireikti ateityje, plėsti akiratį.

Projektinio darbo organizavimas:
Pagrindinė projektinė veikla vykdoma dviejose mokyklose: „Šilo“ pradinėje ir Rokų skyriaus Girininkų pagrindinėje mokykloje. Šančių vidurinės mokyklos 10 – 11 klasių mokiniams buvo pristatytas projektas ir numatyta jo veikla. Sudarytos dvi grupės, kurios eis į skirtingas mokyklas. Mokiniai iš anksto pasiskirstė, kas į kurią mokyklą ir į kurią klasę eis dirbti, kad galėtų numatyti konkrečią savo veiklą.

09-20 – 09-23
Projekto problemos, tikslų, uždavinių ir bendro veiklos plano aptarimas.
Mokytojai: Aptarė projekto veiklos tikslus, numatė veiklos planą, informavo mokyklų bendruomenes apie projektą. Surenko moksleivių grupes, dirbsiančias projekte.

09-24
Konkrečių mokyklų ir klasių pasiskirstymas.
Moksleiviai: Pagal interesus ir gebėjimus pasiskirstė klases.
Mokytojai: Koordinavo moksleivių pasiskirstymą.

09-27 – 09-30
Užduočių ruošimas.
Moksleiviai: Pagal klases paruošė skirtingų mokomųjų dalykų užduotis.
Mokytojai: Teikė mokiniams konsultacijas.

10-01 – 10-04
Pamokų planavimas.
Moksleiviai: Parengė pamokų planus ir pristatė veiklas, kurios buvonumatytos vykdyti pamokose.
Mokytojai: Teikė mokiniams konsultacijas.

10-05
Pamokų vedimas.
Moksleiviai: Pagal paruoštus planus vedė pamokas.

10-05
Pamokų vertinimas.
Moksleiviai: Pradinių klasių mokiniai pildė anketas.

10-08
Mokinių veiklos apibendrinimas.
Mokytojai: Pateikė vertinimo skaidres.

Rezultatai. Projekto veikla paskatino vidurinės ir pradinių mokyklų bendradarbiavimą ir bendravimą, ugdė mokinių kūrybiškumą, paskatino vyresniųjų klasių mokinių pasitikėjimą ir mažesniųjų klasių mokinių saugumą bendraujant su vyresniaisiais. Mokiniai susidomėjo pedagogo profesija, pasisėmė naujų idėjų, tapo tolerantiškesni įvairioms amžiaus grupėms.

Produktas. Mokinių veiklos rezultatai apibendrinti visose mokyklose. Parengti informaciniai stendai su nuotraukomis.

Atnaujinta: 2015-02-10