Edukacija: Užfiksuota šviesa – chemija ir fotografija

Edukacija: Užfiksuota šviesa – chemija ir fotografija

7a,7b,9a klasės Mokslo dieną turėjo edukaciją ,,Užfiksuota šviesa – chemija ir fotografija“ Fotografija neskaičiuoja dar nė 200 metų, o technologiškai ši viena iš naujausių vaizduojamojo meno šakų pakito nenusakomai: nuo pirmųjų fotografijų iki šiuolaikinės skaitmeninės technologijos. Pakito ne tik fotoprocesų technologijos, bet ir fotografijos samprata, pritaikymas, filosofija. Apie tai kalbėjo edukacinio užsiėmimo teorinėje dalyje. Praktinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai, naudodami senosios fotografijos metodą – cianotipiją, gamino atviruką. Cianotipija tai – vienas iš pirmųjų fotografinio vaizdo gavimo būdų, atrastas 1842 m. Jo rezultatas – šviesiai arba tamsiai mėlynas atspaudas. Susipažinę su technologija moksleiviai kūrė savo kūrinį. Jie pradėjo nuo to, kad teptuku užtepė ultravioletiniam spektrui jautrų mišinį. Tuomet ruošinį išdžiovino ir jam išdžiūvus, iš pasirinktų elementų – džiovintų augalų arba karpomų siluetų iš popieriaus – išdėliojo piešinį. Šis etapas reikalavo daugiausiai kruopštumo, kompozicijos suvokimo ir kūrybiškumo. Džiovintų augalų dėliojimas lavina kadravimo pojūtį, vaikai mokėsi suvokti augalų siluetus, komponuoti dėmes, linijas ir taškus. Sudėliotą kompoziciją jie užfiksavo po ultravioletine lempa.

Užsiėmimas padėjo moksleiviams suprasti mokslo ir meno sąsajas ir padėjo atsikratyti klaidingo požiūrio, kad gamtos ir tikslieji mokslai su menais neturi nieko bendro, ir suprasti, kad eksperimentavimas būdingas visoms mokslo, meno ir gyvenimo sritims. Ši edukacija atskleidė mokslo ir meno sintezės galimybes.