Mokykla be sienų. Integruota pamoka – edukacinė išvyka – Birštone

Mokykla be sienų.  Integruota pamoka – edukacinė išvyka – Birštone

Kad mokytis būtų įdomiau, kad mokiniai būtų motyvuotesni, pažintų tikrą pasaulį, tirdami jį natūralioje aplinkoje, ugdytųsi gebėjimus, reikalingus ateičiai, ieškome kitokių ugdymo/si būdų.
Norėdami įgyti naujų patirčių, sustiprinti ir suburti klasės kolektyvą, aštuntokai, paskatinti klasės vadovės Nijolės Brazdžiuvienės, nutarė pasižvalgyti po Birštoną. Čia jiems buvo suorganizuota integruota lietuvių kalbos ir literatūros, geografijos, biologijos ir istorijos pamoka.

Pirmiausia aplankytas aukščiausias Lietuvoje apžvalgos bokštas, reikėjo įveikti 300 laiptelių, kad galėtų pamatyti du Nemunus vienoje vietoje, nes tik iš viršaus galima pamatyti didžiąsias Nemuno kilpas. Nuotaika buvo puiki, tačiau kojos dar ilgai virpėjo. Mokiniai pasigrožėjo ir Škėvonių atodanga, nors oras nebuvo palankus, lynojo.

Labiausiai patiko Nemuno kilpų regioninio parko informaciniame centre, kur užsiėmimo metu mokiniai grupelėmis studijavo pateiktą temą ir pristatė kitiems klasės draugams. Kiekvienas atrado įdomių dalykų, nes centro ekspozicija labai informatyvi ir įdomiai pateikta.

Aplankytas mineralinio vandens garinimo statinys „Druskupis“, kur visi pasimėgavo ypatingai sveiku „jūrinio efekto“ oru. Drąsiausieji išbandė ir organizmo grūdinimo procedūras Kneipo sode, ragavo įvairios mineralizacijos vandens, lankė biuvetes.

Mokiniai sužinojo ir apie B. Sruogos kančias Štuthofo koncentracijos stovykloje, nes gydydamasis Birštone jis parašė atsiminimų romaną ,,Dievų miškas”, kurį jie nagrinės vyresnėse klasėse. Po užsiėmimų mokiniai ilsėjosi Birutės viloje ir mėgavosi ramybe. Pasivaikščioję krantine aštuntokai pasuko Vytauto kalno link, o įkopę į kalną pasijuto tikrais karžygiais, nes visi kelionės programos objektai buvo aplankyti.

Kelionės tikslas pasiektas – tapome artimesni, labiau pažinome vieni kitų įpročius, pajutome draugiškumą. Kiekvieno mokytojo tikslas – ieškoti būdų, kaip mokymąsi padaryti įdomesnį, susietą su praktiniu pritaikymu. Tad ir tokia integruota veikla ne mokyklos erdvėse mokiniams labai patiko.