Respublikinė konferencija ,,Įtraukiojo ugdymo link“

Respublikinė konferencija ,,Įtraukiojo ugdymo link“

Respublikinėje konferencijoje ,,Įtraukiojo ugdymo link“ dalyvavo per 150 dalyvių. Tai rodo, kad įtraukiojo ugdymo klausimai yra labai aktualūs, kad kasdieninis mokytojo kelias įtraukiojo ugdymo link yra vis dar vingiuotas, keliantis daug iššūkių, bet tuo pačiu įdomus, nepabostantis, kviečiantis mus pastoviai mokytis bei tobulinti savo kompetencijas.

Įtraukusis ugdymas – neatsiejama bendrojo ugdymo dalis. Kiekvienas mokinys kitoks, kiekvienas savitas, unikalus; su skirtinga kultūrine patirtimi, skirtingais dominuojančiais intelekto tipais, mokymosi stiliais, skirtingais ugdymosi poreikiais bei motyvacija. Tai ugdymas, įgalinantis mokytoją keliauti sėkmės link su kiekvienu mokiniu atskirai, tuo pačiu būti „čia ir dabar“ su visais ugdymosi procese.
Tai veikla, įgalinanti mokytoją prisiimti atsakomybę už kiekvieno mokinio ugdymąsi, diferencijuotų bei individualizuotų mokymo metodų taikymą, aktyvų mokinių dalyvavimą ugdymo procese bei kokybiškos pagalbos jiems teikimą. Veikla, stimuliuojanti mokytojo kūrybiškumą ir lyderystę kasdienybėje. Tai kelias, pilnas nuostabių atradimų ir galimybių.

Sėkmingas žingsniavimas šiuo keliu neįmanomas be pagrindinės mokytojo profesinės vertybės – mokinių įvairovės ugdymo: gebėjimo pripažinti, kad visi vaikai yra skirtingi, tačiau turi daug bendro, mokėjimo taip organizuoti ugdymo procesą, kad jis atitiktų kiekvieno vaiko ugdymosi poreikius, padėtų įveikti ugdymosi barjerus, kad kiekvienas ugdytinis galėtų sėkmingai dalyvauti į visą grupę orientuotame ugdymo procese.

Nuo mokytojo kaip mokinio pagalbininko kompetencijų priklauso mokinio mokymosi pasiekimai, jo bendra savijauta klasėje, mokykloje. Tai – pagarba mokinių įvairovei, skirtybes laikant galimybėmis ir ištekliais, kuriais grindžiamas kiekvieno mokinio ugdymasis; pagalba kiekvienam mokiniui, puoselėjant aukštus lūkesčius dėl kiekvieno mokinio pasiekimų; bendradarbiavimas ir darbas komandoje; asmeninis nenutrūkstamas profesinis tobulėjimas, prisiimant atsakomybę už mokymąsi visą gyvenimą, vadovaujantis principu, jog mokyti reiškia mokytis.

Per konferenciją buvo aptartos įtraukties švietime plėtros perspektyvas, įvairios įtraukiojo ugdymo strategijos, mokytojų bei švietimo pagalbos specialistų vaidmuo įgyvendinant įtraukiojo ugdymo principus, dalintasi patirtimi, įgyta Erasmus + projekto ,,Įtraukiojo ugdymo link“ veiklose bei kaip atskirus įtraukiojo ugdymo principus mokytojams sekasi įgyvendinti kasdienybėje.

Be mokytojų, konferencijoje dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo pagalbos skyriaus vedėja Gražina Šeibokienė, skaitė pranešimą „Įtraukties švietime plėtros perspektyvos”, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos profesorė dr. Stefanija Ališauskienė, skaitė pranešimą ,,Inkliuzinio ( „Įtraukiojo“) ugdymo strategijos“, sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyriaus, Kauno Kovo 11 gimnazijos spec.pedagogė Renata Greimaitė, pranešimas ,,Mokytojų bei švietimo pagalbos specialistų vaidmuo įgyvendinant įtraukiojo švietimo principus“ bei Kauno savivaldybės administracijos patarėja, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Sigita Šimkienė, kuri pristatė pasekmes, kai vaikai laiku nesulaukia pagalbos. Konferencijos pabaigoje pristatytos metodinės rekomendacijos „Įtraukiojo ugdymo link“. Virtuali knyga:

https://drive.google.com/file/d/1rR4zpO6pH6iy4WY2L-tDmUpQqjCBPLCl/view?usp=sharing