Šančių mokyklos mokiniai Ispanijoje

Šančių mokyklos mokiniai Ispanijoje

„Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto
„GALVOK…VEIK… IR KURK GERESNĮ PASAULĮ-
THINK…ACT…AND MAKE A BETTER WORLD“
tarptautinis mokinių ir mokytojų mainų susitikimas Ispanijoje

Projekto partnerių susitikimas vasario 26 – kovo 3 dienomis vyko Ispanijoje, Mursijos regiono CEIPS Susarte mokykloje. Dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš aštuonių šalių – I.C. Sinisgalli Potenza, Italija, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, Portugalija, Holmleigh primary school, Jungtinė Karalystė, Publiczne Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II, Lenkija, 1o Gymnasio Mandras, Graikija, Kohtla-Järve Maleva Põhikool, Estija, Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras ir šeimininkai CEIPS Susarte, Las Torres de Cotillas, Ispanija.

Iš Šančių mokyklos į Ispaniją vyko 10 klasės mokinės Solveiga Keršytė ir Barbora Ula Vaitiekūnaitė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Sūnelaitienė, mokytojos Romualda Bubelevičienė, Ramunė Šmitienė. Šio susitikimo tema ,,Pasaulis yra tavo namuose“. Visą savaitę vyko įvairūs užsiėmimai mokykloje Las Torres de Cotillas bei išvykos po įdomiausius Mursijos regiono objektus.

Prieš susitikimą projekto dalyviai moksleiviai, vadovaujami mokytojų, rinko duomenis, nuotraukas ir vaizdo įrašus apie savo aplinką: kaimynystėje, mokykloje, mieste, šalyje ir kt. Vieni domėjosi gamtos apsauga, kiti savo miestu, kaip kovojama su tarša. Mes pasirinkom vandens temą. Domėjomis, kokie vandens ištekliai Lietuvoje, kam ir kaip jis naudojamas. Mokiniai domėjosi, iš kur į mūsų namus atkeliauja geriamas vanduo, kokia jo kokybė. Tyrėme ir upių, tekančių pro Kauną, vandens kokybę. Nustatyta, kad tiek Nėries, tiek Nemuno vanduo yra švarus. Lankėmes ir Kauno vandenvalos įmonėje Marvelėje, kur sužinojome, kaip tvarkomos vandens nuotėkos, kad neužterštų upių vandens. Sužinojome, kad valymo įrenginiai valo nuotekas, surenkamas iš Kauno miesto ir priemiesčio rajonų, kurie prijungti prie nuotekų tinklų sistemos. Šios nuotekos valomos pagal ES standartus, todėl gerokai sumažino Nemuno, Kuršių marių ir Baltijos jūros taršą. Pagal surinktą medžiagą parengėme video pristatymą, kurį susitikimo metu parodėme projekto partneriams. Peržiūrėję visų šalių filmus mokiniai diskutavo, kaip turime elgtis, kad pasaulyje visiems būtų gera ir saugu gyventi.

CEIPS Susarte mokykloje mokosi vaikai nuo 5 iki 15 metų. Mūsų mokinės dalyvavo savo bendraamžių pamokose, turėjo galimybę palyginti, kaip mokosi ispanų moksleiviai. Mokytojos lankydamos pamokas diskutavo su kolegomis, domėjosi jų taikoma metodika. Vietinė sporto asociacija padėjo mokykloje organizuoti futbolo čempionatą, kuriame rungėsi mišrios visų partnerinių šalių komandos. Po varžybų mokiniai diskutavo apie neigiamą ir teigiamą elgesį sporto varžybų metu. Buvo teikiamos pastabos kuriamam sporto kodeksui. Didelį įspūdį projekto dalyviams paliko ir susitikimas su parolimpiniu čempionu bei jo organizuota diskusija apie sporto etikos vertybes. Las Torres de Cotillas bendruomenės centre susitikome su miestelio meru, gyventojais, kurie pamokė žaisti petanką.

Susipažinome ne tik su Las Torres de Cotillas, miesteliu, kuriame yra mokykla, bet ir su rajono centru Mursija. Čia aplankėme žymiausias vietas bei pastatus: Katedrą, Universitetą, Las Claras muziejų, Kazino ir Romeos teatrą. Mursijos senamiestis – siauros gatvelės, architektūros paveldas.

Įspūdį paliko ir kitas regiono miestas Kartachena. Čia išlikę nemažai XX a. pradžios art nuveau pastatų. Erdvios aikštės, graži krantinė. Pamatėme povandeninį laivą „Peral“, aplankėme romėnų teatrą, kuris pastatytas 1a.pr.m.e. imperatoriaus Augusto valdymo laikais. Žlugus Romos imperijai, teatras buvo palaidotas po pastatais (palaipsniui užstatytas). Tik 1990 m. buvo identifikuota, kad po namais slepiasi romėnų teatras. 2003 m. jau pilnai atkastos teatro liekanos. Dabar galime grožėtis šiuo didingu senovės romėnų pastatu.

Pamatėme ir La Manga – tai žemės ruožas Costa Calida pakrantėje, kuris atskiria Viduržemio jūrą ir didžiausią Europoje druskos ežerą, kuris dar vadinamas Mar Menor (Mažąja jūra). Gamta šiame Ispanijos regione išties kerinti ir nepasivaikščioti kalnų takeliais būtų tiesiog nusikaltimas. Mes aplankėme Cieza apylinkes, grožėjomės slėniais, kuriuose jau žydi persikai. Susitikome su žemdirbiais, išklausėme pasakojimo apie persikų auginimo subtilumus, sužinojome, kiek ir kaip dirbama, kol užauginti gardūs persikai iškeliauja į prekybos centrus. Senoviniame Abarano miestelyje stebėjom vandens malūną, dalyvavom etnokultūrinėje programoje, kurios metu norintys galėjo pajoti ant asilo.

Šis „Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „GALVOK…VEIK… IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ susitikimas jau penktasis. Trumpuose mainų susitikimuose dalyvauja vis kiti moksleiviai, užsimezga vis naujos draugystės. Gyvendami kitos šalies šeimose mokiniai įgyja tarptautinio bendruomeniškumo, patiria nepakartojamų įspūdžių. Vėliau moksleiviai bendrauja projekto Facebook grupėje ar kituose socialiniuose tinkluose. Svarbiausia, kad užsimezgusi partnerystė skatina dalintis patirtimi, mąstyti, mokytis darniai sugyventi įvairiatautėje Europoje ir kurti geresnį pasaulį.