Tarpdalykinė teminė integracija „Garsas, oras, šviesa”. Antika. 5 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Garsas, oras, šviesa”. Antika. 5 klasė

SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai kalbėjo apie draugystę, jos svarbą. Lygindami Antikos laikų citatą „Rūpindamiesi kitų laime, surandame ir savąją“ (Platonas) su šių laikų nuostata „Elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi“ išsiaiškino, kad tikras draugas yra tas, kuris GIRDI, MATO ir SUPRANTA, o savo gerosiomis savybėmis padeda ugdyti pasitikėjimą savimi, kad geras draugas reikalingas kaip ORAS. Mokiniai diskutuodami suprato, kad ir Antikos, ir šių laikų vertybė – draugai, kuriais mes žavimės, kurių gerosios savybės praturtina draugystę. Jie, piešdami Saulę, įvardino savo ir draugo gerąsias savybes, kurios visais laikais yra svarbios.

5a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė), mokydamiesi būdvardžių savybių, apibūdino būdvardžiais garsą, orą, šviesą, ieškojo bendrų būdvardžių ir spėliojo, kodėl šviesa ir garsas kartais apibūdinami taip pat. Literatūros pamokose susipažino su graikų pasakėtininku Ezopu, svarstė, kodėl ŽAS dainininkas pasirinko Ezopo slapyvardį, skaitė pasakėčias ir aptarė moralus.

5b ir 5c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokų metu (mokytoja Jolanta Sribikė) mokėsi samprotauti raštu temomis „Kas yra valstybė?” ir „Kodėl myliu Lietuvą?”. Nebuvo lengva, tačiau diskusijos ir mokinių parašyti tekstai sukūrė šilumos ir bendrystės jausmą.

Anglų kalbos pamokose (mokytoja Eglė Vanskevičiūtė) penktokai diskutavo apie klimatą, aprašė ir nupiešė savo mėgstamiausią sezoną, rašiniais ir piešiniais pasidalino su kitais klasės draugais.

5a klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) pagilino žinias apie žaibus, susipažino ir palygino šviesos ir garso greitį ore ir vandenyje, atlikdami skaičiavimus nustatė, koks yra žaibo atstumas po to, kai žmogus išgirsta griaustinį, padarė išvadą, kad garsui sklisti 1 kilometrą reikia maždaug 3 sekundžių. Suprasdami, kad žaibo smūgis pavojingas žmogaus gyvybei, diskutavo, kaip nuo jo apsisaugoti, kur saugiausia vieta slėptis, susipažino su kamuolinio žaibo matmenimis ir spalvomis, sužinojo, koks žaibavimas vadinamas amalu, kad dažniausiai pasaulyje žaibuoja Ruandoje, kad žaibai pastebėti kitose planetose – Saturne, Veneroje ir Jupiteryje. Ieškojo atsakymo, ar įmanoma kaip nors panaudoti žaibų energiją.

Dailės pamokose (mokytoja Asta Bagdonaitė) penktokai analizavo spalvų nuotaikas, grupavo spalvas į šiltas ir šaltas, kūrė šilto ir šalto kolorito kompozicijas.

Technologijų pamokose (mokytojas Valentinas Ivanauskas) penktokai diskutavo ir nutarė, kad dirbant visiems tikrai reikia oro, šviesos, o kažką gamindami mes nuolat girdime įvairius garsus.

Fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Sandra Čižauskienė) 5c kl. mokiniai diskutavo, kokios olimpinės žaidynės vyksta šiuo metu, kokios garsių sportininkų privilegijos dabar ir Antikos laikais, bandė atkartoti, kokias žino sirgalių skanduotes, sugrupavo sporto šakas pagal populiarumą.

Fizinio ugdymo mokytojas Žydrūnas Žvinklis kalbėjo su mokiniais apie tai, kad pergalė olimpinėse žaidynėse – kiekvieno atleto karjeros viršūnė.