Tarpdalykinė teminė integracija „Garsas, oras, šviesa“. Viduramžiai. 6 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Garsas, oras, šviesa“. Viduramžiai. 6 klasė

6b klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) dirbo tema „Oro prognozė”. Diskutavo ir pasidalijo žiniomis apie tai, kaip seniau žmonės orus spėdavo stebėdami gamtos ženklus, susipažino su oru Lietuvoje Viduramžiais, mažuoju ledynmečiu nuo XIV iki XIX a., ieškojo klimato kaitos priežasčių. Remdamiesi Gismeteo duomenimis apie dešimčiai artimiausių dienų prognozuojamą orą Kaune, duomenis pateikė linijine diagrama, skaičiavo vidutinę dienos, nakties, paros temperatūrą, nustatė laiko intervalus, kada temperatūra didėjo, mažėjo, nekito.

6a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) tyrinėjo baltų mitologiją, lygino su graikų mitais, aiškinosi, ar klimatas ir geografija nulėmė, jog graikai garbino Poseidoną, o lietuviai – Patrimpą, o žaibais ir griausmais baugino ir Dzeusas, ir Perkūnas.

6c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Jolanta Sribikė) skaitydami K. Donelaičio „Metų” ištrauką „Pavasario linksmybės” ieškojo oras – garsas rimpą- šviesa ženklų. Mokiniai išsiaiškino, kokią įtaką žmogui turėjo krikščioniškas gyvenimas: Dievo šviesoje gyvenę žmonės sunkumus ir iššūkius priimdavo natūraliai.

6a, 6b ir 6c klasių mokiniai per rusų kalbos pamokas (mokytojos Irina Jermoškina ir Rima Žvirblienė) piešė orą, šviesą ir garsą, klausėsi pasakojimo apie Viduramžių klimato atšilimą, žodynuose ieškojo tinkamų žodžių ir taisyklingai juos užrašė.

SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai klausėsi paruošto pranešimo apie Viduramžių paauglius, jų gyvenimą, patirtis, elgesį, veiklas ir supratimą. Šeštokai aiškinosi, ką galėtų reikšti Džeremio Goldbergo citata „Vyravo nuomonė, kad tėvai gali kažko tave išmokyti, tačiau išmoksi nepalyginamai daugiau, jei įgysi patirties, mokydamasis kur nors kitur.“ Diskutavo, kodėl skiriasi Viduramžių ir šiuolaikinių paauglių gyvenimas, patirtis ir elgesys, rinko medžiagą apie Viduramžių šviesuolių pasiekimus ir jų priklausomybes.

Gamtos pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) 6a ir 6b mokiniai sužinojo, kaip Viduramžiais buvo aiškinami gamtos reiškiniai, palygino su dabartine samprata. Jie sužinojo, kad oras – dujų mišinys, kuris labai svarbus gyviems organizmams. Išsiaiškino, kaip susidaro garso bangos, kaip sklinda šviesa bei palygino šviesos ir garso greitį naudojantis žaibo ir griaustinio pavyzdžiais.

Dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai kūrė įvairiaspalvio kolorito darbus perteikiančius gamtos stichijos nuotaikas.

Šeštos klasės mokiniai dalyvavo integracinėje fizinio ugdymo (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) pamokoje „Oras, šviesa, vanduo“.