Tarpdalykinė teminė integracija „Knyga“. 8 klasė.

Tarpdalykinė teminė integracija „Knyga“. 8 klasė.

8b klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) kalbėjo apie knygos galią suteikti žmogui ne tik informacijos. Rašė rekomendacinį laišką Anai Frank siūlydami jai paskaityti knygą, argumentuodami, kodėl reikėtų skaityti būtent šią knygą. Na, o parašyti, kas yra knyga, pasirodė ne tokia jau ir paprasta užduotis.

8ab klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) kartojo modalinius veiksmažodžius, vartodami juos taisyklingai turėjo pasakyti bent porą sakinių apie knygą arba skaitymą.

Matematikos pamokose (mokytoja Violeta Kilinienė) 8a klasės mokiniai kūrybiškai pažvelgė į matematikos ir dailės integraciją, mokėsi spręsti probleminius darbo ir judėjimo uždavinius, kad geriau suprastų ir įsimintų matematikos formules, kūrė brėžinius, piešė uždavinių iliustracijas. Mokiniai tobulino teksto suvokimo ir mokėjimo mokytis kompetencijas.

8b klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) susipažino su knygų atsiradimo istorija (molinės lentelės, pergamento ritiniai, ranka rašytos knygos) ir knygų spausdinimo strategijomis.

Rusų kalbos 8 klasių pamokose (mokytoja Rima Žvirblienė ir mokytoja Irina Jermoškina) mokiniai susipažino su knygų istorija ir jų verte įvairiais laikotarpiais. Žiūrėdami filmus, klausydami ir skaitydami mokiniai sužinojo įdomių faktų apie knygas (kokia knyga yra mažiausia, seniausia ir t.t; kokios yra gražiausios pasaulio bibliotekos) susipažino su knygų raidą. Be to, jie įsigilino į žodžių darybą. Tokių būdu mokiniai praturtino rusų kalbos žodyną, klausymo, rašymo įgūdžius bei tarimą.

Fizikos pamokose (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai sužinojo, kaip rašytiniuose šaltiniuose esančia informacija naudojosi visų laikų mokslininkai bei išradėjai, akcentavo objektyvumo svarbą. Jie pasitikrino gebėjimą įgytas teorines žinias taikyti praktikoje. Naudodami fizikos vadovėlius, buitines svarstykles ir taikydami masės formulę surado vadovėlio masę. Gautus rezultatus palygino ir padarė išvadas, kad knyga – žinių šaltinis nuo neatmenamų laikų. Knygose galima rasti formules ir visą reikiamą informaciją. Knyga – tai vertybė, žinių šaltinis.

8 klasės mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) mokėsi, kaip naudotis Katekizmu – rasti jame išgrynintas tikėjimo tiesas nuo pirmųjų amžių iki šių dienų, įvardino Katekizmo naudą ir reikšmę šiandienai.

Per biologijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) aštuntų klasių mokiniai pristatė savo perskaitytą knygą biologijos mokslo tematika, analizavo ir apibendrino mokslinę medžiagą.

Per chemijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) aštuntų klasių mokiniai pristatė savo nagrinėjamą knygą chemijos mokslo tematika, kas juos labiausiai sudomino, aiškinosi, iš kokių medžiagų padaryta knyga.

Technologijų pamokose (mokytoja Violeta Kilinienė) 8 klasių mokiniai diskutavo apie knygos vertę gamindami etnografinius patiekalus. Naudodamiesi įvairiais informacijos šaltiniais, dirbdami porose, mokiniai kūrė sveikos mitybos piramidę, diskutavo, kaip keitėsi žmonių mityba nuo XIX a. iki šių dienų, formulavo sveikos mitybos principus, apibūdino pagrindines maisto medžiagas ir jų įtaką sveikatai.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 8 klasių mokiniai susipažino su gaidų knygomis, palygino vokalinės, instrumentinės ir vokalinės – instrumentinės muzikos užrašymą natomis. Mokiniai domėjosi Klasicizmo kompozitorių simfonijų partitūromis. Palygino Klasicizmo ir šių laikų muzikos užrašymo būdus, išraiškingai dainavo dainas.

8a ir 8b klasių vaikinai fizinio ugdymo pamokoje (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) analizavo autobiografinę knygą apie Š. Jasikevičių. Jo asmenybę. gyvenimo motyvaciją. Lyderio vaidmenį. Tikslo siekimą. Kolektyvo ugdymą, emocionalumą. Vaikinai nusprendė, kad šias žmogaus savybes išugdė sportas.

8a klasės mergaitės fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) dalinosi, kokias knygas skaito, kodėl skaito, kokias rekomenduotų draugei ir kodėl. Vis tik prisipažino, jog norint rasti informacijos, pvz., apie sveiką, subalansuotą mitybą ar sveikatai saugius fizinius pratimus dažniausiai renkasi internetą (patogiau ir greičiau).

Fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Sandra Čižauskienė) 8b klasės mergaitės kalbėjo, kokias knygas, susijusias su sportu ir sveika mityba, skaito, kokią knygą rekomenduotų perskaityti savo draugei. Naudodamosis knygomis ir interneto šaltiniais, rinko informaciją ir palygino, kaip keitėsi mitybos piramidė ir požiūris į sportą.