Tarpdalykinė teminė integracija „Knyga“. Renesansas. 7 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Knyga“. Renesansas. 7 klasė

7a ir c klasių mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) pasiskirstę grupelėmis ieškojo informacijos apie didžiausią ir mažiausią knygą pasaulyje ir Lietuvoje, taikydami matematines žinias ir įgūdžius, knygų matmenis, svorį išreiškė įvairiais matavimo vienetais, skaičiavo dažų kiekį, sunaudotą vieno puslapio spausdinimui. Naudodamiesi valiutų kurso lentele, knygos kainą skaičiavo pasirinktos šalies valiuta, diskutavo, kiek kainuotų išleisti savo parašytą knygą, nuo ko priklauso autoriniai atlyginimai, kokios yra parengimo spaudai ir gamybos išlaidos, iš ko susideda mažmeninė ir didmeninė kaina ir koks sprendimas labiau pasiteisina: parduoti mažiau, bet už didesnę kainą, ar bandyti laimėti pasiekus didesnės apyvartos, bet sumažinus pelno maržą? Padarė išvadą, kad viena iš priežasčių, kodėl Lietuvoje knygų kaina aukšta, yra maži tiražai, o rinką geografiškai riboja kalba.

Matematikos pamokose 7b klasės mokiniai (mokytoja Violeta Kilinienė) diskutavo apie knygos vertę Renesanso ir šiuo informacinių technologijų laiku. Mokiniai atliko vadovėlyje „Matematika Tau 7 klasei“ pasiūlytą tiriamąjį darbą: įvertino vadovėlio matmenis, svorį, kainą, apskaičiavo vadovėlio paviršiaus plotą ir tūrį, atvertus knygą norimu kampu, matlankiu matavo susidariusius gretutinių kampų dydžius. Mokiniai įtvirtino lygiagrečių tiesių sąvoką, atlikdami kūrybinį darbą „Knygos skirtukas“ piešinyje turėjo panaudoti lygiagrečias tieses.

7 klasių rusų kalbos pamokose (mokytoja Rima Žvirblienė ir mokytoja Irina Jermoškina) mokiniai susipažino su knygų istorija ir jų verte įvairiais laikais. Žiūrėdami filmus, klausydami ir skaitydami mokiniai sužinojo, kokios yra gražiausios pasaulio bibliotekos, kokios buvo knygos, susipažino su knygų raida. Be to, jie įsigilino į žodžių darybą. Tokiu būdu mokiniai praturtino rusų kalbos žodyną, klausymo, rašymo įgūdžius bei tarimą.

Integruotoje lietuvių kalbos (mokytoja Jolanta Ulienė) ir dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) 7a,b klasių mokiniai skaitė ir analizavo sakmes, legendas, mitus, o pasirinktus kūrinius iliustravo.

7c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) tyrinėdami kelionių literatūrą sužinojo, jog vienas iš pirmųjų tokio pobūdžio užrašus pradėjo rašyti Mikalojus Kristupas Radvilas Našlaitėlis, pirmasis žymus lietuvių keliautojas ir vienas didžiausių LDK Renesanso kultūros globėjas, pradėjęs ir žemėlapių braižymą Lietuvoje. Tad mokiniai aiškinosi, jog knyga yra ne tik informacijos šaltinis, bet kartu knygos vertė slypi ir įspūdžių, galimybių suteikime. Septintokai, kaip tikri keliautojai, sudarinėjo savo kelionės maršrutą, pristatė jį. Mokiniai diskutavo ir apie tai, kokią knygą jie rašytų, apie ką ji būtų.

Per biologijos pamoką (mokytoja Vilija Domatienė) 7 klasių mokiniai pristatė klasės draugams savo pasirinktą ir perskaitytą knygą gamtosaugine, sveikatinimo, meilės ar aplinkos pažinimo tematika. Taip pat paskaitė ir aptarė kai kuriuos Šekspyro sonetus.

Fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Sandra Čižauskienė) 7b kl. mokiniai kalbėjo ir pateikė pavyzdžių, kaip keitėsi žymių žmonių savybės. Kaip jos skiriasi ir kuo panašios nuo Renesanso iki šių dienų.

7a klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) pristatė šešias pagrindines charakterio savybes, kurios gyvenime gali turėti teigiamos įtakos sėkmei pasiekti.

Su 7a ir 7c klasių mokiniais per technologijų pamoką mokytojas V. Ivanauskas priminė ir papasakojo, kaip ir kada atsirado pirmoji knyga M. Mažvydo ,,Katekizmas”. Knygos mus lydi visą gyvenimą, knygas reikia gerbti ir būtina skaityti.