Tarpdalykinė teminė integracija „Lietuvos valstybė“. Antika. 5 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Lietuvos valstybė“. Antika. 5 klasė

5a ir 5b kl. mokiniai SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) diskutavo apie ryšį tarp emocijų, minčių ir poelgių sudėtingose situacijose bei apie Antikos ir šių laikų maištaujančius bei paklūstančius paauglius. Iš antikos laikų vis dar yra išlikęs suvokimas, kad žmogus turi būti gražus tiek išore tiek vidumi. Mokytojos padedami mokiniai lygino Antikos laikų žmogų su šiuolaikiniu ir nutarė, kad gražus kūnas – ilgų ir atkaklių treniruočių rezultatas. Graži siela – ilgos kovos su ydomis ir trūkumais išdava, savęs ir savo prigimties pažinimas, todėl svarbu pažinti savo šalį, tausoti ir saugoti jos gamtą ir didžiuotis, jog esame lietuviai su sava istorija, skambia lietuvių kalba ir tradicijomis.

5a ir b klasių mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) skaitė šv.Augustino raštus „Apie Dievo miestą“ ir kalbėjosi apie valstybės ir Bažnyčios santykį bei grupėse gamino plakatus pavadinimu „Svajonių valstybė”.

Dorinio ugdymo (etikos) pamokose (mokytoja Edita Kreizienė) 5 klasių mokiniai aptarė, kokių moralinių normų kupinos tautos tradicijos, kokių kultūrinių vertybių ir normų atnešė neseniai įsigalėjusios šventės, kokie pokyčiai vyksta mūsų gyvenime ir kokios moralinės normos svarbios kiekvienam žmogui, ką mums visiems reiškia laisvė, tėvynė, Lietuva. Savo piešiniais ir laiškais išreiškė solidarumą su Ukrainos vaikais.

5a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) mokydamiesi veiksmažodžio nuosakų sudarė sąrašą patarimų, kaip reikėtų mylėti savo šalį, kad ji klestėtų ir visiems būtų gera gyventi.

Istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) penktokai ieškojo sąsajų tarp antikinių valstybių ir šiuolaikinės Lietuvos. Susipažino su sąvokomis „graikų demokratija”, „romėnų respublika” ir atpažino jų bruožus Lietuvos Respublikos Konstitucijoje bei gyvenime. Sužinojo, kokias valstybes vadiname monarchijomis, kuo jos skiriasi nuo respublikų, kokie požymiai rodo, kad LDK buvo monarchija. Švęsdami Kovo 11-ąją dalyvavo Kahoot viktorinoje.

5a,b,c klasių mokiniai anglų kalbos pamokose (mokytojos Greta Jonaitienė ir Lina Kranauskienė) skaitė tekstą „National animals around the world” apie gyvūnus – šalių simbolius. Vaikai pritarė minčiai, kad gyvūnai nuolat lydi žmones. Jei ne tikri, tai simboliniai: miestų ir šalies herbai bei simboliai. Paieškoję informacijos internete rado, kad Lietuvos miestų ir miestelių herbuose dažniausiai vaizduojami Į Lietuvos raudonąją knygą įrašyti plėšrūnai, fantastiniai ir naminiai gyvūnai, o nacionalinis Lietuvos paukštis – gandras.

5a klasė anglų kalbos pamokose (mokytoja Eglė Vanskevičiūtė) žiūrėjo video medžiagą apie Lietuvą, jos istoriją ir lankytinas vietas, tradicinius patiekalus, kartu su mokytoja aptarė ir anglų kalba parašė laiškus užsieniečiams, ką aplankyti Lietuvoje, kur ir ką skaniai pavalgyti ir papramogauti.

5a ir 5b klasių mokiniai matematikos pamokose (mokytoja Nijolė Čimielienė ir Violeta Kilinienė) susipažino su vieno seniausių oficialaus Lietuvos valstybės simbolio – Lietuvos valstybės vėliavos – ilga ir sudėtinga istorija, kurios ištakos siekia XV a. pradžią. Žinodami vėliavos pločio ir ilgio santykį 3:5 ir, taikydami mastelį, piešė vėliavas, skaičiavo jų perimetrus ir plotus, lygindami gautus rezultatus suformulavo išvadas, sužinojo horizontalios ir vertikalios vėliavos iškėlimo taisykles pagal spalvas, ką simbolizuoja kiekviena vėliavos spalva, kokiomis dienomis prie valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų iškeliama Lietuvos valstybės vėliava. Gerbdami ukrainiečių drąsą kovoje už nepriklausomybę piešė Ukrainos vėliavą, rašė linkėjimus.

Per gamtos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) 5 klasių mokiniai aiškinosi, kaip Lietuvos vyriausybė rūpinasi Baltijos jūros biologinės įvairovės išsaugojimu ir gausinimu, kokios pasekmės mūsų laukia teršiant Baltijos jūrą, aptarė Aristotelio darbus gamtos ir matematikos srityse.

Penktokai technologijų pamokose (mokytoja Violeta Kilinienė) diskutavo, kaip keitėsi žmonių apranga nuo Antikos laikų iki šių dienų, susipažino su Lietuvos etnografinių regionų tautinio kostiumo elementais, o žinių įtvirtinimui, naudodamiesi skaitmenine mokymosi priemonių paruošta programa, analizavo regioninius panašumus ir skirtumus. Mokytoja demonstravo aukštaičių tautinio kostiumo elementus ir aiškino, iš kokių audinių pasiūti tautiniai rūbai, kokios kostiumo sudėtinės dalys ir raštai. 5a, 5b ir 5 c klasių mokiniai su mokytoju Valentinu Ivanausku aptarė, kokie esame svarbūs ir kaip prisidedame savo darbais ir mokslu, kad Lietuvoje būtų gera gyventi, diskutavo apie įvykius Ukrainoje.

5b klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) susipažino, kas yra „Palestra“, kokia tai rungtis ir kaip ji atliekama, atsakė į klausimą, ką reiškė laurų vainikas Antikos laikais. Drąsiausi turėjo galimybę sudalyvauti „Palestros“ bėgimo varžybose. 5c klasės mokiniai (mokytoja Sandra Čižauskienė) dalyvavo 5-6 kl. „Palestra” bėgime Lietuvos nepriklausomybės dienai paminėti.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 5 klasių mokiniai išraiškingai ir džiugiai dainavo dainas, skirtas Lietuvai, giedojo Lietuvos valstybės himną. Argumentuotai paaiškino, kodėl svarbios lietuvių liaudies dainos, o nusikėlę į Antikos laikus gilinosi į muzikos ištakas, pristatė senovės civilizacijų muzikines tradicijas.