Tarpdalykinė teminė integracija „Lietuvos valstybė“. Viduramžiai. 6 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Lietuvos valstybė“. Viduramžiai. 6 klasė

6b klasės mokiniai matematikos pamoką (mokytoja Nijolė Čimielienė) pradėjo giedodami „Tautišką giesmę”, susikaupę išklausė Ukrainos himną. Pamokoje susipažino su nuo XIV a. pabaigos prasidedančia Vyčio – Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės herbo – istorija, rado ir pristatė informaciją apie Lietuvos himno – „Tautiškos giesmės“ – atsiradimą ir giedojimo taisykles. Mokytojos padedami susipažino su matematikos šaka – tikimybių teorija: pasiskirstę į grupes, skaičiavo kiekviename Lietuvos himno posmelyje esančių balsių ir priebalsių skaičių, įvykiams palankias baigtis, nustatė, kuris įvykis – balsė ar priebalsė – labiau tikėtinas, suformulavę išvadas, nustebo, kad balsių (45 %) ir priebalsių (55 %) skaičius labai panašus.

6a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) skaitė padavimą apie Lietuvos vardo atsiradimą, minėdami Lietuvos vardo dieną kūrė savo istorijas, kaip galėjo gimti šis gražus mūsų valstybės vardas, prisiminę Vilniaus įkūrimo legendą skaitė S.Gedos „Giesmę apie Gediminą”, lygino senąją Gedimino ir dabartinę Lietuvą, to laikotarpio lietuvių gyvenimo sąlygas ir pomėgius.

Istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) šeštokai tyrinėjo Lietuvos valstybės ryšius su krikščioniška Vakarų Europa viduramžiais ir priėjo prie išvados, kad buvo prekiaujama, kariaujama, keičiamasi patyrimu ir dovanomis, pasirašomos sutartys, siunčiami pasiuntiniai ir laiškai. Refleksijai piešė įvairius santykių tipus.

SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai diskutavo, kaip jie jaučiasi gyvendami laisvoje Lietuvoje, ar tikrai moderni tautinė Lietuva yra išsaugojusi jungtį su senąja Viduramžių Lietuva. Ar Viduramžiais didžiausia vertybė – garbingas žodžio laikymasis, drąsa, riteriškumas – egzistuoja ir dabartinėje valstybėje. Kalbėjo apie tai, jog žmogaus laisvė yra suvokimas, kad tavo laisvė baigiasi ten, kur prasideda kito žmogaus laisvė, kad laisvė turi ir tam tikras taisykles. Žodžio laikymasis, galimybė rinktis ir laisvė – vertybės, egzistavusios Viduramžių Lietuvoje, svarbios ir dabar. Palaikydami narsią Ukrainos tautą, kuri kovoja už savo šalies laisvę, mokiniai piešė laisvės simbolį.

6a ir 6b kl. mokiniai gamtos ir žmogaus pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) sužinojo, kokie energijos šaltiniai yra atsinaujinantys ir neatsinaujinantys. Išklausę mokytojos paruoštą pranešimą apie atsinaujinančius ir neatsinaujinančius energijos šaltinius, kurie buvo naudojami Viduramžiais ir naudojami šiais laikais, palygino juos. Išgirdo ir apie šiuolaikinę branduolinę energetiką, jos privalumą bei trūkumus, argumentavo, kodėl Lietuvos vyriausybė rūpinasi atsinaujinančių energijos šaltinių plėtra šalyje, kodėl svarbu gerbti visų tautybių žmones, kodėl reikia tausoti ir saugoti nepakartojamo grožio Lietuvos gamtą.

6b klasės mokiniai technologijų pamokoje (mokytoja Violeta Kilinienė) analizavo lietuvių tradicijas ir papročius nuo Viduramžių laikų, nes mūsų tapatybė formuojasi išsaugant tautos etnokultūros vertybes, susipažino su Lietuvos etnografinių regionų ypatumais ir kulinariniu paveldu. Mokiniai rinko informaciją ir pristatė senovinius patiekalų receptus, aptarė jų gaminimo būdus. 6a, 6b ir 6c klasių mokiniai su mokytoju Valentinu Ivanausku aptarė, kokie esame svarbūs ir kaip prisidedame savo darbais ir mokslu, kad Lietuvoje būtų gera gyventi, aptarė įvykius, vykstančius Ukrainoje.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 6 klasių mokiniai giedojo Lietuvos valstybės himną, išraiškingai dainavo dainas apie Lietuvą, atliko ritmavimo pratimus. Mokiniai gilinosi ir pristatė Viduramžių bažnytinės muzikos raidą, dvasininkų luomo svarbą miestų – valstybių susikūrimui ir bažnytinės muzikos puoselėjimui.

6 klasės mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) kalbėjosi apie Viduramžių šventuosius ir mokėsi patys būti Jėzaus mokiniais, siekė skleisti krikščioniškomis vertybėmis grįstą veiklią meilę savo šeimoje ir tautoje.

Dorinio ugdymo (etikos) pamokose mokytoja Edita Kreizienė ir 6-tų klasių mokiniai aptarė, kodėl žmonėms reikia herojų. Ieškojo Viduramžių Lietuvos herojų, kurie galėtų būti šių dienų idealu, sektinu pavyzdžiu, argumentavo, kodėl jų reikia, kokias galias norėtų turėti patys.

6a ir 6c klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) kalbėjo apie garbingą rungtyniavimą ir kilnų elgesį sporte. Laikydamiesi šių nuostatų turėjo galimybę pasivaržyti linksmose estafetėse.