Tarpdalykinė teminė integracija „Menininkai”. Antika. 5 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Menininkai”. Antika. 5 klasė

5a ir 5b klasių mokiniai SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) dirbo tema „Pagarba sau ir kitiems“ ir aptarė pagarbos sau ir kitiems svarbą, išsiaiškino, kad ir Antikos laikais harmonija, lemtis, drąsa ir pasiaukojimas buvo susijusi su pagarba. Girdėdami cituojamus filosofo Sokrato žodžius „Ko nejaudina žodis, to neišjudins ir lazda“, suprato, kad geras žodis – visagalis, todėl padėkojo savo tėvams, seneliams, draugams už meilę, rūpestį, pagalbą, supratimą. Mokiniai klausėsi mokytojos pasakojimo apie 1991-ujų metų sausio 13-os dienos skaudžius įvykius, apie laisvės troškimą. Šiandien Lietuva ir net Europa būtų kitokia, jei ne už laisvę kovojantys lietuviai. Už drąsą ir pasiaukojimą Lietuvos laisvės gynėjams mokiniai padėkojo piešdami laisvės simbolius ir tardami nuoširdų „AČIŪ“.

Tikybos pamokose (mokytoja Gabrielė Rakašytė) penktokai svarstė apie technologijų įtaką žmonių gyvenimui ir atrado būdus, kaip kartu su technologijomis kurti, bet ne griauti pasaulį. Pastebėjo, kaip Jėzus ir Jo mokiniai skatino prisiimti atsakomybę už savo darbus ir rūpintis aplinka.

Dorinio ugdymo (etikos) pamokoje (mokytoja Edita Kreizienė) mokiniai piešė savo spalvotą pasaulį pasirinktomis spalvomis, padedami šeštos klasės mokinių išsiaiškino pasirinktų spalvų reikšmes, ką simbolizuoja jų pasaulio spalvų deriniai, kokios spalvos jų pasaulis, kas daugiau dominuoja – optimizmas ar pesimizmas, koks jų požiūris į savo aplinką.

5a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) prisiminę daiktavardžių požymius apibūdino menininkus ir meną daiktavardžiais, išsiaiškino, kad menas – ne tik dailė ir muzika, kad antikinis suvokimas apie harmoniją, draugystė su savimi ir kitais – irgi menas, kūrė plakatą, piešė draugą perskaitę P.Cvirkos kūrinį “Vaikų karas”. 5 b ir 5 c klasių mokiniai (mokytoja Jolanta Sribikė) skaitė mitą apie Prometėją, atnešusį žmonėms ugnį, ieškojo frazeologizmų tekste, aiškinosi jų prasmę, juos palygino su mums įprastais frazeologizmais.

5b klasės mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) taisyklingai vartodami Present Simple laiką papasakojo apie savo mėgstamą dainininką/aktorių. 5a ir 5c klasės mokiniai (mokytoja Greta Jonaitienė) skaitė tekstą „The Flinstones” ir vėliau aptarė, kokie išradingi buvo Flinstonai, nes vietoj dulkių siurblio naudojo drambliuką, vietoj šiuolaikinio automobilio – akmeninę transporto priemonę.

Penktokai istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) susipažino su senovės graikų ir romėnų architektūros bruožais, grožio samprata, techniniais sprendimais. Refleksijai piešė labiausiai patikusį statinį.

5a klasės mokiniai matematikos pamokose (mokytoja Nijolė Čimielienė) susipažino su dekoratyvinės dailės rūšimi – vitražu. Sužinoję vitražų atsiradimo istoriją senovės Egipte ir Romoje, vyko į virtualią ekskursiją tema „Vitražai bažnyčiose“ aplankydami gražiausias pasaulio ir Lietuvos bažnyčias. Kelionės įspūdžius išreiškė kurdami vitražus, sudarytus iš jiems pažįstamų geometrinių figūrų, remdamiesi matematikos formulėmis skaičiavo vitražų perimetrus ir plotus, juos užrašė įvairiais matavimo vienetais.

Gamtos pamokose (mokytoja Vilija Domatienė) mokiniai aiškinosi ir iliustravo vandens kelionę augale, gyvūne ir gamtoje, domėjosi Antikos laikų piešiniais, aptarė kūrybinio darbo svarbą asmenybės formavimuisi.

Dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai susipažino su kaligrafijos menu, analizavo antikinius šriftų pavyzdžius, kūrė savo pačių šriftą.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) penktokai klausėsi Antikos laikų muzikinių pavyzdžių, diskutavo apie Antikos ir šių laikų menininkus, argumentuotai aiškino meno svarbą žmogaus asmenybei. Naudodamiesi kompiuterine muzikos programėle ,,Kalsic for Kids” kūrė melodijas ir jas pristatė, išraiškingai dainavo dainas.

Fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) 5b klasės mokiniai diskutavo, kodėl „Nuolatos tobulėti“ – senovės graikų devizas. Kiek ir kaip dirbame su savimi, kodėl pasiduodame ir kas lemia, kad negalime pasiekti savo užsibrėžto tikslo. Mokiniai susiskirstė poromis, be žodžių, tik savo judesiais, kūno kalba pristatė tam tikrą sporto šaką, o stebintys draugai spėliojo, kas buvo paslėpta. 5c klasės mokiniai (mokytoja Sandra Čižauskienė) diskutavo, kokia atletikos nauda žmogaus kūno harmonijai, kūno judesiais ir elgesiu be žodžių rodė bet kokios sporto šakos elementą ar judesį, kiti įvardino, kokia tai sporto šaka. Atlikdami fizinius pratimus ir žaisdami judriuosius žaidimus vaikai stebėjo save ir aptarė, kad poreikis nuolatos tobulėti išliko ir tebėra aktualus ir dabar. 5a klasės mokiniai (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) aptarė ir atliko tokius pratimus, kokie buvo atliekami Antikos laikais: bėgimas, ieties ir akmens metimas.

Visi penktokai technologijų pamokose, padedant mokytojui Valentinui Ivanauskui, gamino darbelius pagal savo sukurtus eskizus ir galimybes.