Tarpdalykinė teminė integracija „Menininkai“. Viduramžiai. 6 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Menininkai“. Viduramžiai. 6 klasė

Šeštokai istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) aiškinosi, kas būdinga Viduramžių meno stilių – romanikos ir gotikos – pastatams, mokėsi atskirti vieną stilių nuo kito. Refleksijai piešė romaninius ir gotikinius langus, portalus ir pasirinktus elementus.

6a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) prisiminę būdvardžių savybes apibūdino būdvardžiais meną ir menininkus, o išvykos į Vilnių metu daug sužinojo apie Viduramžių Lietuvą, prisiminė legendą apie Vilniaus įkūrimą, kunigaikštį Gediminą.

6 c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Jolanta Sribikė) skaitė B. Sruogos kūrinį „Giesmė apie Gediminą“: analizavo pagrindinio herojaus paveikslą, kalbėjosi apie tai, kodėl lietuvių literatūros kūrinių herojai idealizuojami, jų paveikslai herojiški. Kodėl mums tai svarbu ir aktualu šiandien?

6b klasės mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Jolanta Žukauskienė) bandė pabūti dailininkais ir piešė Viduramžių epochos įžymių žmonių portretus.

Anglų kalbos pamokoje (mokytoja Greta Jonaitienė) šeštokai skaitė ir analizavo tekstą apie ekstremalų sportą, kuris nors niekada ir netaps olimpine sporto šaka, bet nepaisant to, šis sportas gana populiarus, o jam atlikti reikia ne tik fizinės jėgos, bet ir ištvermės, meniškumo ir grakštumo! Tad susipažinkime su nauja sporto šaka – „Extreme ironing“ (ekstremalus lyginimas).

6a, 6b, 6c klasių mokiniai per rusų kalbos pamokas (mokytoja Rima Žvirblienė) klausėsi žymiausių Viduramžių pasakų ištraukų. Po to tapo menininkais – iliustravo pasirinktas rusų kalbos abėcėlės raides ir rašė žodžius.

Rusų kalbos pamokose (mokytoja Irina Jermoškina) mokiniai atliko projektinį darbą. Jie susipažino su nauja leksika skaitydami rusų liaudies pasaką „Pagrandukas“ („Колобок“), žiūrėjo animacinius filmukus. Mokiniai, įsivaizduodami save menininkais, iliustravo pasirinktą kūrinio ištrauką, praturtino rusų kalbos žodyną, klausymo, rašymo įgūdžius bei tarimą.

6a klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Gabija Keraitė) susipažino su gotikine architektūra. Mokiniai buvo nustebę, kad menininkai yra ne tik tie, kurie piešia paveikslus, bet ir tie, kurie projektuoja pastatus. Pasigrožėję nuostabiu Milano katedros interjeru ir eksterjeru, kuriame atrado daugybę geometrinių figūrų, mokiniai, mokytojos padedami, analizavo sudėtingą gotikinės architektūros konstrukciją ir priėjo išvadą, kad tokiam įspūdingam meno šedevrui sukurti reikalingos matematikos ir fizikos žinios. Taigi, menininkams svarbu ne tik kūrybingumas, bet ir matematikos žinios.

6b klasės mokiniai integruotoje matematikos ir muzikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) susipažino su natų atsiradimo istorija senovės Egipte, ankstyvaisiais Viduramžiais ir Lietuvoje (1547 m. Martyno Mažvydo „Katekizme“). Dalindamiesi asmenine patirtimi, kartu su mokytoja prisiminė natų ilgį, atrado ryšį tarp paprastųjų trupmenų ir natų, taikydami žinias apie trupmenų sudėtį ir atimtį atliko matematikos užduotis: pateiktas natas užrašė trupmenomis, skaičiavo kiekvieno takto ilgį, suprastinę trupmenas jas parašė natomis penklinėje, nubraižė natų piramidę, suformulavo išvadą apie matematikos ir muzikos ryšį, kurį pastebėjo jau senovės graikai.

Fizinio ugdymo pamokose (mokytoja Vida Jurkevičienė) 6a ir 6c kl. mokiniai analizavo, kaip kito ir tobulėjo kovos menai nuo Viduramžių iki mūsų dienų. Nusprendė, kad kiekvienas kovos menas turi savitą stilių, techniką, taisykles, o tam, kad pasiektum aukštesnių rezultatų, neužtenka tik fizinės galios, bet būtinas ir psichologinis pasiruošimas. Susiskirstę grupelėmis statė piramides pritaikydami savo fizinį pasirengimą, komandinį darbą ir drąsą.

Tarpdalykinės integracijos “Menininkai, aš – kūrėjas” metu dorinio ugdymo (etikos) pamokoje (mokytoja Edita Kreizienė) šeštos klasės mokiniai įvardino, kokių taisyklių reikia laikytis norint dirbti komandoje, nes pagrindinė Viduramžių meno šaka – architektūra, o statiniui sukurti reikalinga darniai veikianti komanda. Šeštos klasės mokinės dirbdamos komandoje vedė dorinio ugdymo (etikos) pamoką penktokams, aptarė spalvų reikšmes.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 6 klasių mokiniai klausėsi grigališkojo choralo „Gaudeamus omnes“ muzikinio pavyzdžio. Pro sukurtus vitražo langus pažvelgė Viduramžių menininko akimis. Palygino ir argumentuotai išreiškė nuomonę apie Viduramžių ir šių laikų meną, susipažino su linijinės notacijos atsiradimo istorija.

SEU pamokoje 6 klasės mokiniai (mokytoja Alfreda Petrošienė) diskutavo apie žmogų – kūrėją, kuriantį ne tik draugiškus santykius, bet ir meno kūrinius. Jie aiškinosi, kodėl svarbu saugoti tvirtą draugystę, kas yra egoistai, manipuliatoriai. Tikra draugystė yra tvirta kaip ir Viduramžiais pastatyta Paryžiaus katedra, Avinjono popiežių rūmai, Perkūno namas Kaune, Šv. Onos bažnyčia Vilniuje, Bernardinų vienuolynas, Pažaislio vienuolynas ir kt. Taikydami senovės graikų filosofo Epikūro citatą „Mums labiau reikia ne draugų pagalbos, o pasitikėjimo jų pagalba“ išsiaiškino, kad draugystę stiprinti nepadės bendrai „statomos“ popierinės pilys. Jie suprato, kad kurti šiltus ir draugiškus santykius yra menas.

6a ir 6b kl. mokiniai gamtos ir žmogaus pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) nagrinėjo temą „Žmogaus gimimas. Organizmo pokyčiai nuo gimimo iki senatvės“. Mokytojos padedami ir dirbdami savarankiškai išsiaiškino, kad po apvaisinimo gemalas įsitvirtina gimdos sienelėje ir pradeda vystytis vaisius; aptarė, kodėl kenksmingos medžiagos ypač pavojingos nėščioms moterims. Kaip tikri menininkai nupiešė žmogaus organizmo pokyčius nuo apvaisinimo iki gimimo, iki brandos ir iki senatvės.

Per gamtos pamokas 6c klasės mokiniai (mokytoja Vilija Domatienė) nagrinėjo lytinį augalų dauginimąsi ir vystymąsi, piešė žiedus ir aiškinosi, kuo skiriasi dvilyčiai ir vienalyčiai žiedai, vienanamiai ir dvinamiai augalai, domėjosi Viduramžių dailės kūriniais.

Tikybos pamokose (mokytoja Gabrielė Rakašytė) mokiniai dalindamiesi asmenine patirtimi pasakojo apie matytas bažnyčias, jų puošybą. Virtualiai aplankė pagrindines Kauno arkivyskupijos bažnyčias ir Vatikano Siksto koplyčią. Įvardino skirtumus tarp Viduramžiais bei dabartiniais laikais statytų bažnyčių puošybos. Patys bandė pastatyti bažnyčią per ribotą laiką iš antrinių žaliavų.

Dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai susipažino su gotikiniu šriftu, derindami šriftą su piešiniu kūrė ekslibrį.