Tarpdalykinė teminė integracija „ Mokslas, bandymai, tyrinėjimai“. Renesansas. 7 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „ Mokslas, bandymai, tyrinėjimai“. Renesansas. 7 klasė

Matematikos pamokose (mokytojos Nijolė Čimielienė ir Violeta Kilinienė) septintokai dirbo tema „Renesansas yra šviesa, sušvitusi po viduramžių tamsybės“ ir susitiko su Mikalojumi Koperniku – vienu garsiausių lenkų kilmės mokslininku, su dideliu smalsumu virtualiai keliavo į Varšuvos Koperniko mokslo centrą, praplėtė žinias nuo paprastų tiesų iki robotų eros technologijų. „Grįžę” į pamoką, praktiškai susipažino su dar nežinomu skaičiumi „Pi“. Dirbdami poromis matavo įvairių apskritimo ir skritulio formos daiktų apskritimų ilgius ir skersmenis, skaičiavo jų santykį. Palyginę gautus rezultatus įsitikino, kad visų gautas santykis yra labai panašus – apytiksliai lygus 3, nors daiktai labai skyrėsi dydžiu (lėkštės, stiklinės, servetėlės, monetos, dangteliai ir t.t.). Mokytojos paaiškino, kad šis santykis ir vadinamas skaičiumi „Pi“, kuris yra matematinė konstanta, reiškianti fiksuotą, nekintantį dydį, kad apytikslė šio skaičiaus reikšmė yra 3,14. Žinias pritaikė skaičiuodami apskritimo ilgį ir skritulio plotą.

7a ir 7 b klasės mokiniai per literatūros pamokas (mokytoja Jolanta Ulienė) ieškojo informacijos apie Vytautą Mačernį, aiškinosi, ką reiškia žodis „sentencija“ ir atliko tyrimą „Quo vadis“, tyrimo medžiagą pristatė klasės draugams. 7c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) atliko tyrimus pasirinkta tema apie lietuvių liaudies dainas, pristatė tyrimo medžiagą.

7a klasės mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) tyrinėjo ekstremalų sportą. Sužinojo kaip jo rūšis pavadinti angliškai, kokia įranga reikalinga. Gebėjo sporto šakas suskirstyti į vandens, oro ir žemės. Parinko tinkamą būdvardį kiekvienai aptart sporto rūšiai apibūdinti.

7a, 7b, 7c klasių mokiniai per rusų k. pamokas (mokytoja R.Žvirblienė) sužinojo ir bandė pavadinti rusų kalba mokomuosius dalykus, kurie atsirado mokyklose Renesanso laikais. Palygino savo mokyklą su mokykla Renesanso laikais. Žodynų pagalba vertė žodžius, susijusius su žodžiu „tyrinėtojai”.

Istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) septintokai susipažino su ryškios Renesanso epochos asmenybės – valdovės Bonos Sforcos – veikla. Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje ji skleidė Renesanso epochos idėjas, madas ir papročius. Mokiniai, stebėdami virtualių Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai paskaitų fragmentus ir klausydamiesi mokytojos pasakojimo, rinko informaciją apie valdovę. Žinias įprasmino kūrybiniu darbu arba atliktu Forms testu (pasirinktinai).

Per fizikos pamoką (mokytoja Alfreda Petrošienė) buvo nagrinėjamas Renesanso žmonių naujasis pasaulėvaizdis. Mokiniai rinko medžiagą ir paruošė pristatymus apie Renesanso astronomų ir fizikų pažinimo aistrą, kuri keitė mąstymą, skatino ieškoti naujų dalykų ir atskleisti gamtos paslaptis. Jie palygino Renesanso ir dabartinių mokslininkų išradimus ir atliekamus bandymus bei naudojamas priemones. Mokiniai, naudodami matavimo priemones, apskaičiavo fizikos vadovėlio matmenis, įvairių liniuočių padalos vertes, nustatė apvalaus kamuoliuko skersmenį bei apskaičiavo fizikos vadovėlio vieno lapo storį.

7 kl. mokiniai tikybos pamokose (mokytoja Gabrielė Rakašytė) pripažino išskirtinę kiekvieno asmens, savo šeimos narių vertę, svarstė mokslo tyrimus apie šeimos sampratą ir reikšmę, analizavo iššūkius šeimos klausimais. Susipažino su šv. Ignaco Lojolos mokymu apie dvasių atskyrimą, įvardino moraliai tinkamus metodus šeimos augimui ir puoselėjimui.

Per SEU pamoką (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai nagrinėjo citatą „Šeima yra prieglobstis ir pradinis taškas… mūsų saitai su praeitimi, mūsų tiltas ateičiai.“ Tyrinėdami Renesanso bei Reformacijos ir dabartinių laikų šeimas, palygino jas, aptarė šių laikotarpių šeimoms būdingus bruožus, pomėgius bei paveldą. Sąsiuviniuose piešė savo šeimos simbolį „Laiminga šeima” bei, domėdamiesi savo giminės istorija, sukūrė „Giminės medį“.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 7 klasių mokiniai stebėjo įvairius bandymus su garsu, vandeniu ir ugnimi. Naudodamiesi įvairiais informacijos šaltiniais mokiniai domėjosi Renesanso epochoje sukonstruotais įvairiais muzikos instrumentais ir juos pristatė. Stebėjo ir klausėsi krištolo taurėmis atliekamo muzikos kūrinio, domėjosi tokio grojimo technika.

Per integruotą technologijų pamoką ,,Mokomės tyrinėdami” mokytojas Valentinas Ivanauskas su 7a ir 7c klasių mokiniais atliko mažą eksperimentą. Mokiniams parodė, kaip sausas medis, panardintas į vandenį, plečiasi. Panardino plaktuką su judančia galvute ant koto (su tokiu dirbti negalima) 30 minučių į vandenį. Ištraukus plaktuką iš vandens jo galvutė ant koto jau nejudėjo. Eksperimentas mokinius labai sudomino, paliko įspūdį.

7a klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokų metu (mokytoja Vida Jurkevičienė) nagrinėjo save kaip asmenybę, aptarė vaizduotės kūrybingumo lavinimo būdus. Pasidalino, kokiais būdais jie lavina vaizduotę, kūrybingumą, kur semiasi idėjų ir kaip jas pritaiko savo praktikoje.

Fizino ugdymo pamokose mokytojas Žydrūnas Žvinklis 7c kl. mokinius supažindino su Koperniku.

7 klasių mokiniai per dailės pamoką (mokytoja Asta Bagdonaitė) analizavo, kaip plokštumoje išgaunamas tūris. Tapė įvairius buities daiktų tūrius plokštumoje naudodamiesi toninės tapybos principais.

Per biologijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) 7 klasių mokiniai atliko praktikos darbą, tirdami osmosą ir difuziją, palygino savo ir draugų gautus rezultatus, nurodė galimų skirtumų priežastis, suformulavo išvadas. Taip pat aptarė Renesanso laikotarpio suvokimą, kad žmogus yra nepraradęs natūralumo ir yra neatskiriama gamtos dalis.