Tarpdalykinė teminė integracija “Tampant savimi”. Antika. 5 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija “Tampant savimi”. Antika. 5 klasė

Penktokai, prieš prasidedant pirmajai teminės integracijos pamokų savaitei, buvo supažindinti (mokytoja Violeta Kilinienė) su Teminės integracijos ugdymo programa 5-ai klasei, kuri sudaryta iš šešių universalių integruotų temų: „Tampant savimi”, „Judėjimas”, „Menininkai”, „Oras, šviesa, garsas”, „Lietuvos valstybė” ir „Pasaulis”. Kiekvieno mėnesio antrą savaitę šios temos bus integruojamos į visų dalykų ugdymo turinį siejant visa tai su Antikos laikais.

SEU pamokose (mokytoja Alfreda Petrošienė) 5a ir 5b kl. mokiniai diskutavo tema „Pažvelkite – aš keičiuosi. Žmogus – harmoninga asmenybė”, palygino Antikos laikus, kai didžiausias dėmesys buvo skiriamas kūniškam, žemiškam, materialiam grožiui, su dabartiniais laikais, ieškojo panašumų ir skirtumų, sužinojo, kad žmogus – harmoninga asmenybė ir formuojasi tada, kai jis ugdomas visokeriopai – suteikiant žinių ir mokant jas panaudoti, lavinant jo socialinę ir emocinę erdvę bei gebėjimus bendrauti su kitais, mokant geriau pažinti save. Prisiminė, kokie nedrąsūs atėjo į pirmą klasę ir kaip pasikeitė jų žinios, bendravimas ir santykiai per ketverius metus.

5a klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) aiškindamiesi raktinių žodžių lietu susipažino su Antikos epochos bruožais, svarbiausiais akcentais, žmonių poreikiais. Išsiaiškinę žodžio “antika” reikšmę spėliojo, ką galėtų reikšti grupės pavadinimas “Antikvariniai Kašpirovskio dantys”. Literatūros pamokose, vadovaudamiesi Sokrato mintimi “Pažink pats save”, iškalta Delfų šventykloje, gilinosi į kūrinio veikėjų savijautą, santykius su savimi ir aplinkiniais, įsivaizdavo save jų vietoje, kūrė pasaką, kurioje buvo pagrindiniai veikėjai. Sužinojo, kuo Antika susijusi su poezija, aptarė eilėraštį.

5 c ir 5 b klasių mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Jolanta Sribike) dirbo tema „ Žmogus – harmoninga asmenybė. Sokrato posakis „Pažink save“. Nuostatų kaita”. Mokiniai sužinojo, ką reiškia žodis „antika“, kokiu periodu ji gyvavo, kokios ryškiausios asmenybės atstovauja Antikos laikotarpiui. Daugiausiai dėmesio buvo skirta Sokratui: mokytoja pristatė įdomiausius Sokrato gyvenimo įvykius, supažindino su žymiausiomis jo citatomis, kurias užrašė jo mokiniai. Svarbiausia pamokų ašis buvo harmoningas žmogus. Penktokai išsiaiškino, ką reiškia ši sąvoka, ko reikia, kad būtum harmoningas. Smagu buvo grįžti ir prie skaitytų kūrinių: A. Lindgren „Mijo, mano Mijo“, Č. Dikenso „Oliverio Tvisto nuotykiai“, V. Juknaitės „Tariamas iš tamsos“. Svarstyta, kaip gi tų kūrinių herojai siekė harmonijos savo gyvenime. Tuomet mokiniai grįžo prie savęs: piešė save – harmoningą žmogų, ieškojo raktinių žodžių, sąvokų, kuriomis įvardijo, kas jiems padeda būti harmoningais, kaip jie lavina kūną, protą ir dvasią, kur jie ieško stiprybės ir nusiraminimo.

5b klasės mokiniai (mokytoja Lina Kranauskienė) anglų kalbos pamokoje prisiminė, kad antikiniu laikotarpiu didžiulis dėmesys buvo skiriamas kūno ir daiktų estetikai. Mokiniai prisiminė kūno dalių pavadinimus anglų kalba, sprendė kryžiažodį ir rado jame paslėptą žodį „body” (kūnas). Kadangi integracijos savaitės potemė „Tampant savimi”, vaikai atliko užduotį „Who I am” (Kas aš esu).

5a; b ir c klasių mokiniai (mokytoja Eglė Vanksevičiūtė) anglų kalbos pamokose surašė savo pomėgius, mėgstamą valgį, mėgstamiausią pamoką, dainininką, parašė 3 sakinius apie save, kuriais apibūdino save, o klasės draugai spėliojo, ar jie atpažįsta savo klasės draugus. Visi žaidė interaktyvų žaidimą iš jeopardylabs.com., patys rinkosi klausimus, į kuriuos norėjo atsakyti. Visi smagiai praleido laiką ir geriau susipažino vieni su kitais.

Istorijos pamokose (mokytojas Tomas Ševcovas) visų klasių penktokai dirbo tema „Antika – šiuolaikinės vakarų europos civilizacijos pagrindas. Sąvoka, erdvės ir laiko ribos”. Mokiniai pamokų metu daug sužinojo apie Antikos pasaulį: Graikijos civilizacijos atsiradimą ir užkariavimus, Romos imperijos iškilimą, susipažino su Antikos laikotarpio ribomis, kokiu įvykiu jos prasidėjo ir baigėsi, aiškinosi, ar Lietuvos valstybė pateko į Antikos pasaulį, ar turėjo kontaktų su Romos imperija, buvo atliekamos užduotys, žiūrimas filmukas.

Matematikos pamokose penktokai (mokytojos Nijolė Čimielienė, Violeta Kilinienė, Violeta Trakinskienė) dirbo tema „Saugai sveikatą – skaičiuok“. Jie lipo ant svarstyklių, matavo savo ūgį, skaičiavo klasės mokinių ūgio ir svorio vidurkius, pakartojo svorio ir ilgio matavimo vienetų sąryšius, diskutavo apie sveikos mitybos reikšmę mokinių sveikatai. Nukeliavę į Antikos epochą susipažino su pagrindinėmis šumerų, majų, egiptiečių skaičiavimo sistemomis.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 5-ų klasių mokiniai susipažino su Antikos laikų muzikos samprata, dieviška jos kilme ir muzikuojančia Antikos laikų asmenybe. Palygino tų laikų ir XXI a. muzikavimą. Pristatė projektinius darbus apie savo mėgstamiausius muzikos atlikėjus. Pateikė argumentus apie muzikavimo poveikį žmogaus asmenybei.

Dailės pamokose (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai analizavo Antikos skulptūrų pavyzdžius, aptarė žmogaus kūno proporcijas, kūrė žmogaus figūros etiudus iš natūros.

Platonas sake, kad svarbu atpažinti savo prigimtį ir veikti pagal ją, todėl technologijų pamokose (mokytoja Violeta Kilinienė) penktokai susipažino su Lietuvos etnografinių regionų ypatumais, papročiais, tautiniais rūbais, amatais ir tradiciniais patiekalais. Siekdami įtvirtinti žinias ir tobulinti aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, mokiniai palygino Lietuvos etnografinių regionų panašumus ir skirtumus, atliko užduotis grupelėse, ieškojo papildomos informacijos ir parengė dvigubo burbulo mąstymo žemėlapius, kuriuos pristatė savo klasės draugams. 5b klasės mokiniai atsinešė regionams būdingų patiekalų – žagarėlių, grikių miltų ir aguonų pyragų, degustavo kombuchą, sužinojo, kad labai svarbu žmogaus organizmui gauti kuo daugiau įvairių maisto medžiagų, jog yra maisto produktų, išlikusių nuo Antikos laikų, diskutavo apie gamtines medžiagas, išlikusias iš senovės, kad gintaro papuošalai ir šiais laikais yra merginų tautinių rūbų atributas. Technologijų pamokose mokiniai kartu su mokytoju Valentinu Ivanausku aptarė, kokie Antikos laikais buvo amatai ir koks ryšys su jais išliko iki šių dienų. Daugiausiai kalbėta apie daiktus, pagamintus iš medžio.

Fizinio ugdymo pamokose (mokytoja Vida Jurkevičienė) 5b klasės mokiniai palygino Antikos ir dabarties žmogaus fizinio išsivystymo vertę, kas, kaip ir kodėl kito. Atlikdami fizinius pratimus ir žaisdami judriuosius žaidimus stebėjo save, įvardino ir įsivertino savo stipriąsias fizines savybes. „Nuolatos tobulėti!” – mokytojo Žydrūno Žvinklio ir 5a klasės šios savaitės fizinio ugdymo pamokų nuostata. Visi mokiniai aktyviai atliko užduotis greitumui, stiprumui ir koordinacijai ugdyti, palyginę praėjusių metų rezultatus nusprendė , kad tobulėjimui ribų nėra, suprato, kad tik atkaklus darbas komandoje atneša gerus rezultatus. 5c klasės mokiniai (mokytoja Sandra Čižauskienė) susipažino su senovės graikų žaidimais ir lygino juos su šių laikų sporto šakomis, aptarė Olimpinių žaidynių ištakas bei jų atgimimą, olimpines šakas, Lietuvos sportininkų olimpinę istoriją ir jų pasiekimus. Žaisdami įvairius žaidimus mokiniai įvertino savo fizines savybes, pademonstravo darbą komandoje.

Savaitės pabaigoje penktokai piešiniuose perteikė savo įspūdžius, nuotaikas, supratimą apie tai, ko išmoko teminės integracijos savaitės metu. Mokytoja Violeta Kilinienė parengė mokinių darbų parodą.