Tarpdalykinė teminė integracija „Valstybė“. Klasicizmas. 8 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Valstybė“. Klasicizmas. 8 klasė

8b klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) perskaitę V.Krėvės tekstą „Milžinkapis”, prisiminę didvyrišką A.Mickevičiaus poemos „Gražina” veikėjos elgesį atliko kūrybinį darbą ir argumentuotai pristatė žmones, garsinančius Lietuvą. Diskutavo, ar jie irgi gali būti vadinami herojais.

8a ir 8b klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) žiūrėjo filmuką anglų kalba “Amazing places to visit in Lithuania”. Išvardino pastebėtus klasicizmo architektūros objektus. Kadangi anglų kalbos pamokose vaikai mokosi taisyklingai sudaryti ir vartoti neveikiamąją rūšį, žiūrėdami filmuką stengėsi išgirsti ir užsirašyti sakinius, pavartotus neveikiamąja rūšimi.

8b klasės mokiniai (mokytojos Irina Jermoškina ir Rima Žvirblienė) per rusų k. pamoką žiūrėjo D.Pletniovo ir L.Rugieniaus filmą „Mano Lietuva”, užrašinėjo ir vertė įvairias frazes, architektūroje ieškojo Klasicizmo pavyzdžių. 8a klasės mokiniai (mokytojos Irina Jermoškina ir Rima Žvirblienė) per rusų k. pamoką žiūrėjo filmukus „Įdomūs faktai apie Lietuvą”, rinko ir vertė į lietuvių kalbą sakinius.

8b klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) nagrinėjo temą „Gyventojų tankumas geografiniuose vienetuose”. Remdamiesi Vikipedijos duomenimis nustatė tankiausiai ir rečiausiai gyvenamas pasaulio valstybes, miestus, retai ir tankiai gyvenamas vietas. Domėdamiesi Lietuvos savivaldybėmis pagal gyventojų tankumą, padarė išvadą, kad Lietuvos gamtinės sąlygos visoje teritorijoje yra panašios, todėl ir gyventojų tankumas visame plote tolygus, o tankiausiai gyvenami centriniai ir vakariniai rajonai, kur vyrauja lygumų plotai ir palankiau verstis žemdirbyste, rečiausiai – rytų ir pietryčių Lietuvos plotai, kur plyti nemaži miškų masyvai, gausu vandens telkinių, o paviršius kalvotas.

8a klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Violeta Kilinienė) susipažino su Švietimo reformos įgyvendinimu Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje XVIII a. pabaigoje, rinko ir pristatė informaciją apie žymiausius Lietuvos matematikus, argumentavo jų reikšmę matematikos mokslui.

Fizikos pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai sužinojo, kad XIX a. atsirado nuolatinis mokslo ir technikos ryšys. Fizikos mokslo atradimai buvo greitai pritaikyti praktikoje ir sparčiai vystėsi pramonė,. buvo nutiestas pirmasis transkontinentinis geležinkelis, baigtas tiesti 7 tūkst. km ilgio Sibiro geležinkelis, pasirodė pirmosios elektrifikuotos geležinkelio linijos, pirmieji garlaiviai. Pagarbus bendravimas tarp valstybių tapo taikos garantu, o ekonominiai susitarimai buvo labai svarbūs.

Per biologijos pamokas ( mokytoja Vilija Domatienė) 8 kl. mokiniai, dirbdami grupėse, porose ar individualiai, analizavo ir pristatė pasirinkto Lietuvos mokslininko nuopelnus biologijos srityje. Susiejo mokslininko pasiekimus su racionaliojo laikotarpio samprata, paremta dorybių teorija (perimta iš antikos): teisingumu, išmintimi, nuosaikumu, drąsa.

Per chemijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) 8 kl. mokiniai, dirbdami grupėse, porose ar individualiai, analizavo ir pristatė pasirinkto Lietuvos mokslininko nuopelnus chemijos srityje, aiškinosi, kokių savybių reikia mokslininkui.

Per SEU pamoką (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai diskutavo apie šiuolaikinius mūsų valstybės herojus. Peržiūrėję filmuką apie keturiolikmetį savanorį iš Prienų miestelio mokiniai prisiminė klasicizmo ir šių dienų vertybes: gerbti save ir kitus, būti geranoriškiems, sveikai gyventi, būti atsakingiems, sąžiningiems, drąsiems, drausmingiems, padėti vieni kitiems, vertinti šeimą. Atsakydami į pateiktus klausimus įvardijo, kas labiausiai žavi šiame žmoguje, kaip šis jaunuolis paveikė kitų žmonių gyvenimus, kokie yra šio jauno žmogaus tikslai ir vertybės.

8b klasės mokiniai per technologijų pamoką (mokytoja Violeta Kilinienė) diskutavo, kaip keitėsi amatai Lietuvoje. Mokiniai mokėsi įvardinti meno kūrinius pagal ornamento motyvų pobūdį, komponavimo būdą ir atlikimo techniką, atpažino gamtos grožio ir harmonijos estetiką tautinio kostiumo raštuose.

8a klasės mokiniai dalyvavo karjeros ugdymo susitikime su Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokyklos atstovais, diskutavo, kokios profesijos buvo populiarios XIX a. ir kokias galima įsigyti šiuo metu pvz.: floristo, kelionių pardavimo agento, siuvėjo, vizualinės reklamos gamintojo, nekilnojamo turto brokerio profesijas.

Su 8a ir 8b klasių mokiniais per integruotą technologijų pamoką mokytojas Valentinas Ivanauskas prisiminė, kokie buvo amatai prieš šimtus metų ir kokie yra išlikę iki šių dienų.

Dailės pamokų metu (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai susipažino su gražiausiomis pasaulio pilimis. Rinko ir analizavo informaciją apie statybos technologijas. Kūrė pilių maketus.

8 klasių mokiniai tikybos pamokose (mokytoja Gabrielė Rakašytė) diskutavo apie politikos ir religijos santykį: domėjosi tikinčiais politikais, jų priimtais sprendimais moraliniais klausimais bei analizavo Bažnyčios ir valstybės santykį klasicizmo laiku.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 8 klasių mokiniai išraiškingai dainavo dainas apie Lietuvos valstybę, atliko ritminius pratimus, stebėjo video medžiagą apie Lietuvos valstybinį simfoninį orkestrą. Klausėsi ir analizavo Klasicizmo kompozitorių simfonijas.

8a ir 8b klasių vaikinai per kūno kultūros pamoką (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) atliko estafetinius pratimus, susijusius su Klacizimu: bėgimą, šuolius, metimus, šokinėjimus per kliūtį.

8a klasės mergaitės fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) kalbėjo, kas yra tautiškumas, pareigingumas ir atsakomybė. Kaip jos supranta šių žodžių reikšmę ir ar visada tinkamai atlieka savo pareigas, prisiima atsakomybę už savo poelgius.