Tarpdalykinė teminė integracija „Valstybė“. Renesansas. 7 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Valstybė“. Renesansas. 7 klasė

7c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) baigę skaityti tekstus apie partizanus diskutavo apie jų gyvenimo sąlygas, didvyriškumą, pristatė darbą apie pasirinktą partizaną, kūrė lankstinukus turistui apie Lietuvos pažintines vietas, maistą, kultūrą, aptarė Baltijos kelio prasmę, žiūrėjo vaizdo įrašus, aptarė matytus vaizdus, emocijas.

7a ir 7c klasių mokiniai matematikos pamokose (mokytoja Nijolė Čimielienė) susipažino su mokslo pasiekimais ir emblematikos įsigalėjimu Lietuvoje Renesanso laikotarpiu. Išklausę vaikinų parengtą pranešimą „Lietuvos Valstybės biudžeto pajamų ir išlaidų struktūra 2022m.”, lygino pokyčius su ankstesnių metų biudžetais, diskutavo, kad šeimoje, kaip ir valstybėje, būtina planuoti pajamas ir išlaidas. Džiaugėsi, kad Lietuvos biudžete išlaidos labiausiai auga švietimo ir mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos sritims.

7b klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Violeta Kilinienė) virtualiai apsilankė Lietuvos Valstybės pažinimo centre, susipažino su muziejaus ekspozicijomis, kuriose galima pamatyti Seimo, vyriausybės struktūras, valstybės biudžeto sudarymą, įvairius apdovanojimus, miesto, šeimos herbų sudarymo principus. Mokiniai diskutavo apie šeimos biudžetą, kuris gali būti subalansuotas, perteklinis ar deficitinis. Sužinoję apie emblematikos įsigalėjimą Lietuvoje nuo Renesanso laikų, kūrė šeimos emblemą ar herbą.

7a klasės mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) žiūrėjo filmuką „What is Lithuania? (My Country You Know Nothing About)”, parašė penkis labiausiai įsiminusius faktus. Kadangi moksleiviai dabar mokosi taisyklingai vartoti sąlygos sakinius, vienas iš įsiminusių faktų turėjo būti parašytas kaip sąlygos sakinys.

7b klasės mokiniai (mokytoja R.Žvirblienė) žiūrėjo filmukus „Įdomūs faktai apie Lietuvą”, užrašė įdomiausias frazes, pasitelkę žodynus vertė įdomiausius žodžius.

Fizikos pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai sužinojo, kad Renesansas Vakarų Europoje ir Lietuvoje buvo didelių geografinių atradimų ir gamtos mokslų vystymosi laikotarpis. Septintokai sužinojo, kad vienas didžiausių ir įtakingiausių visų laikų protų buvo genialusis XVII – XVIII a. anglų mokslininkas Izaokas Niutonas. Rinkdami informaciją ir ją susistemindami pristatė Kolumbo, Vaskoda Gamos, Magelano, Mikalojaus Koperniko, Johano Keplerio, Galilėjaus, Izaoko Niutono, Johano Gutenbergo didžiausius atradimus bei juos palygino su visame pasaulyje žinomais Lietuvos fizikų pasiekimais.

Per biologijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) 7 kl. mokiniai, atlikdami aplinkos stebėjimus kerpių metodu, nurodė, kokia mūsų mokyklos aplinka. Domėjosi valstybės teisiniais aktais ir indėliu užtikrinant švarią aplinką. Aptarė ir domėjosi Renesanso laikotarpio trumpalaikės realybės sugretinimu su amžinybės mastais, žmogui skirto laiko išnaudojimo svarba.

SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai aiškinosi, kuo skiriasi Renesanso bei Reformacijos laikotarpio šeimų užsiėmimai nuo šiuolaikinių šeimų laisvalaikio valstybinių švenčių metu. Jie sužinojo, kad XVIII – XIX a. pagrindiniai žaidimai buvo vežimas (žaidžiamas dar ir mūsų dienomis), sukčius, vienuolika, trisdešimt vienas, nevykėlis, kmyno lapas, asilas, šaškės su belaisviais, kryžminės šaškės, trys kauliukai, kauliukai ant lentos ir kt. Dangaus stebėjimas taip pat buvo vienas iš žaidimų, kuris siejamas su astronomijos žiniomis. Renesanso bei Reformacijos laikotarpio šeimos kartu skaitydavo, vaikai padėdavo tėvams su darbais, kartu melsdavosi, žaisdavo. Labiau pasiturinčios šeimos eidavo į teatrus, grodavo ir panašiai. Šiuolaikinių šeimų laisvalaikis atostogų ar valstybinių švenčių metu kitoks, žmonės mažiau bendrauja, nes daug laiko praleidžia žiūrėdami televizorių, žaisdami kompiuterinius žaidimus.

Muzikos pamokoje (mokytoja Giedrė Gapšytė) 7 klasių mokiniai bendradarbiaudami grupėmis parengė ir pristatė pasirinktų valstybių himnus, išraiškingai atliko dainas apie Lietuvos valstybę.

7 klasės mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) gilino žinias apie M.Liuterio reformaciją, įvardino jos pasekmes krikščionybės kaitai. Išanalizavo Taize kaimelio Prancūzijoje kaip ekumenizmo pavyzdį ir įvardino jo naudą bei prasmę.

7a klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) diskutavo, kodėl Renesanso laikotarpiu aukštasis mokslas tapo siekiamybė, nagrinėjo išsilavinusio žmogaus pasaulėjautą. Kodėl geras fizinis pasirengimas buvo tiek pat svarbus kaip ir kurti meną, poeziją arba kalbėti keliomis kalbomis. 7c klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokoje ( mokytojas Žydrūnas Žvinklis) mokiniai pastebėjo, kad Renesanse daug keliautoju, kovų meno, penkiakovės atstovų. Mokiniai atlikinėjo estafetinius pratimus su šuoliais, bėgimu, metimu.

Su 7a ir 7c klasių mokiniais mokytojas Valentinas Ivanauskas prisiminė, kokie buvo amatai prieš šimtus metų ir kokie yra išlikę iki šių dienų.

Dailės pamokų metu (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai susipažino su gražiausiomis pasaulio pilimis. Rinko ir analizavo informaciją apie statymo technologijas. Kūrė pilių maketus.