Tarpdalykinė teminė integracija „Žmogaus galios“. Klasicizmas. 8 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Žmogaus galios“. Klasicizmas. 8 klasė

8b klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) skaitydami A. Mickevičiaus poemą „Gražina” aptarė moters vaidmenį tuometinėje Lietuvoje, proto ir išminties svarbą, rašė samprotavimo pastraipą apie tai, ar pasiaukojimas yra žmogaus galia.

8a ir 8b klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) skaitė tekstą „Born Survivor“ , aiškinosi frazinius veiksmažodžius (phrasal verbs), kurie apibūdina žmogaus gebėjimą išgyventi sudėtingose situacijose. Gebėjo argumentuotai paaiškinti, kodėl žmogui vienodai svarbios tiek fizinės, tiek psichologinės galios.

Aštuntokai istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) prisiminė klasicizmo epochos bruožus ir vertybes, aiškinosi, kaip jos atsispindėjo iškilių XVIII a. antrosios pusės LDK menininkų Lauryno Gucevičiaus ir Pranciškaus Smuglevičiaus kūryboje ir visuomeninėje veikloje.

8a ir 8b klasių mokiniai rusų kalbos pamokose (mokytoja Rima Žvirblienė) klausėsi teksto apie asmeninės laimės aukojimo aukštesniems dalykams atvejus, aptarė pareigos ir jausmo konfliktą, pasitelkę žodynus vertė žmogaus galių apibūdinimus.

Rusų kalbos 8 klasių pamokose (mokytoja Irina Jermoškina) mokiniai susipažino su Kalėdų ir Naujųjų metų tradicijomis Rusijoje, rinko informaciją apie Kalėdų senelio prototipą (Дед Мороз) žiūrėdami filmą, skaitydami. Mokiniai susipažino ir su Mikalojaus asmenybe ir galia. Išsiaiškino, kaip kitomis kalbomis skamba šis vardas, kaip jis po truputį tapo gerumo, pagalbos ir džiaugsmo simboliu. Mokiniai praturtino rusų kalbos žodyną, klausymo, rašymo įgūdžius bei tarimą.

8b klasės mokiniai matematikos pamokoje (mokytoja Nijolė Čimielienė) diskutavo tema „Kokia yra žmogaus energijos galia?”, ieškojo atsakymų, kas sudaro žmogaus energiją, kur slypi žmogaus energijos galia? Diskusijų metu padarė išvadą, kad žmogus, naudodamas ir duodamas kitiems gerą energiją, gauna atgal dvigubą atlygį: išmoksta kaupti energiją ir ja pasidalinti, nes jei žmogus turi stiprią teigiamą energiją, kiti aplink jį jaučiasi patogiai.

Fizikos pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) mokiniai aiškinosi, kaip gaunama ir prarandama žmogaus vidinė energija bei galia, aiškinosi galios ir energijos sąvokas bei akcentavo charakterio ir proto svarbą. Žmogaus energija – tai jo gyvenimo jėga, kuri susideda iš dviejų energijos komponentų: išorės ir vidaus – fizinio ir dvasinio – energijos lygių. Ne veltui yra sakoma, kad harmonija prasideda viduje. Mokiniai rinko informaciją apie stipriausius planetos žmones nuo XVIII a. iki šių laikų ir ruošė pranešimus.

8 kl mokiniai per biologijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) aiškinosi, kas yra žmogaus fizinė ir psichinė sveikata, kokios sveikatos sutrikimų priežastys ir pasekmės, susiejo tai su Švietimo epochos pažintinės patirties reiškinių santykinumo samprata.

Per chemijos pamokas (mokytoja Vilija Domatienė) aštuntokai mokėsi apskaičiuoti ir pagaminti tirpalą, tinkantį agurkams rauginti. Susiejo praktinį darbą su Švietimo epochos pažintinės patirties dėsningumo svarba.

8 klasių mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) analizavo blogio apraiškas ir rinkosi deramus būdus jam nugalėti suvokiant, kad blogio apraiškos nepaneigia Dievo buvimo ir Jo gerumo. Pastebėjo ir įvardino filosofo R. Dekarto mintis apie Dievo veikimą kiekvieną dieną.

Fizinio ugdymo pamokoje (mokytoja Vida Jurkevičienė) 8a klasės mergaitės analizavo mokslinių tyrimų rezultatą, kuriame teigiama, jog žmogaus IQ garantuoja tik 20% sėkmės, o visa kita lemia emocinis intelektas. Kodėl būtent jis padeda mums socializuotis, sutarti su kitais žmonėmis, kaip prisideda prie sėkmės ir pasitenkinimo jausmo gyvenimu. Integruotoje fizinio ugdymo pamokoje „Ką gali žmogus“ (mokytoja Sandra Čižauskienė), 8b kl. mergaitės kalbėjo, kokios yra žmogaus galios, kokiomis galiomis jos naudojasi sąmoningai ir kurios pasireiškia savaime, atsidūrus tam tikroje situacijoje, kokia yra charakterio svarba.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 8 klasių mokiniai diskutavo apie klasicizmo kompozitoriaus Liudviko van Bethoveno asmenybę, žmogaus galią kurti muziką. Vadovaudamiesi įvairiais informacijos šaltiniais, dirbdami grupėmis parengė minčių žemėlapius apie L. van Bethoveną, klausėsi ir analizavo jo IX-osios simfonijos finalo – „Odės džiaugsmui“ – temą.

Su 8a ir 8b klasės mokiniais per integruotą technologijų pamoką (mokytojas Valentinas Ivanauskas) mokiniai gamino įvairius darbelius pagal savo galias ir sugebėjimus.

Dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai analizavo, kaip buvo kuriami miestai, išskyrė klasicizmo laikotarpio architektūrai būdingus bruožus.