Tarpdalykinė teminė integracija „Žmogaus galios“. Renesansas. 7 klasė

Tarpdalykinė teminė integracija „Žmogaus galios“. Renesansas. 7 klasė

7c klasės mokiniai lietuvių kalbos pamokose (mokytoja Auksė Urbonienė) išanalizavę tekstą apie žmogaus galimybes rašė samprotavimo pastraipą apie tai, kur slypi žmogaus galios, skaitydami tekstus apie laisvės kovas diskutavo, kas yra didvyriškumas, ar tai – žmogaus galių išraiška, o nagrinėdami skaitvardžius aptarė skaičių įtaką žmogaus galimybėms ir charakteriui.

7a klasės mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Lina Kranauskienė) atliko testą „Safe. In the jungle?” ir pasitikrino, ar turi pakankamai žinių išgyventi laukinėje gamtoje. Aptardami testo rezultatus nutarė, kad žmogui svarbios tiek fizinės, tiek psichologinės galios.

7 klasių mokiniai anglų kalbos pamokoje (mokytoja Greta Jonaitienė) diskutavo, kokių įgūdžių reikia norint išgyventi džiunglėse (Safe in the Jungle?), atliko mini testuką, kuris padėjo įsivertinti savo žinias bei padėjo pasitikrinti, kaip reikia elgtis kiekvienoje situacijoje.

7b klasės mokiniai rusų k. pamokoje (mokytoja R.Žvirblienė) klausėsi paprastų pasakojimų ir aprašymų apie užsienio kalbų mokymąsi Renesanso laikais. Naudodamiesi žodynais rado ir užrašė informaciją apie žmogaus galias.

7a ir 7c klasių mokiniai matematikos pamokose (mokytoja Nijolė Čimielienė) pasiskirstę grupėmis, pristatė skaidres apie įvairias žmogaus galių sritis, diskutavo tema „Žodžio galia”, padarė išvadą, kad žodžiai turi milžinišką galią, kuri gali būti arba teigiama, kuriančioji, arba neigiama, griaunančioji, kad mūsų mintys, žodžiai ir troškimai turi būti pozityvūs ir nekenkti kitiems. Stebėdami vaizdo pamoką, kartu su mokytoja mokėsi spręsti darbo ir judėjimo uždavinius išnagrinėdami užduotį dalimis, numatydami sprendimo būdą, surašydami duomenis lentelėje.

Septintokai istorijos pamokose (mokytoja Aušra Kvederaitienė) susipažino su LDK Renesanso epochos kūrybingomis ir aktyviomis asmenybėmis – Abraomu Kulviečiu ir Pranciškumi Skorina. Tyrinėdami jų biografijas aiškinosi, kas būdinga Renesanso epochos intelektualams, kur jie mokėsi, kaip veikloje atsispindėjo siekis tarnauti savo epochos visuomenei, už kokius nuopelnus jie yra vertinami šiandien.

7 kl. mokiniai SEU pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) aiškinosi, kodėl Renesanso laikotarpiu išaukštinamos žmogaus galimybės, pabrėžiamas sumanumas, šmaikštumas, išradingumas, vikrumas ir nuolatinis žinių troškimas. Klausydami mokytojos paruošto pranešimo „Apkabinimo galia“ sužinojo, kodėl kūniškas kontaktas su mylimais žmonėmis ramina, atpalaiduoja, padeda susitvardyti. Mokiniai suprato, kad svarbiausia kuo dažniau apkabinti mylimus žmones, nes apkabinimo poveikis abipusis ir tai – galinga jėga visais laikais, kadangi mylintys ir mylimi žmonės – galingi ir daug atsparesni stresui.

7 klasių mokiniai fizikos pamokoje (mokytoja Alfreda Petrošienė) aiškinosi Renesanso ir dabartinio žmogaus veiklos ryšį su aplinka. Jie sužinojo, kad Renesanso laikais gamtos mokslai padarė didžiulę įtaką visuomenės vystymuisi, nes žmogus turėjo būti išsilavinęs, geros fizinės formos, gerų manierų, O žinios sietos su praktiniais poreikiais, nes Renesanso mokslininkų dėmesio centre buvo žmogus ir jo aplinka – gamta, jos reiškiniai. Mokiniai rinko medžiagą apie Renesanso ir dabartinių laikų žmogaus proto, fizinę galią bei palygino Renesanso ir dabartinio žmogaus veiklos ryšį su aplinka.

7a klasės mokiniai tikybos pamokoje (mokytoja Gabrielė Rakašytė) sužinojo apie šv. Ignaco Lojolos pagalbą reformuojant Bažnyčią ir remdamiesi jo pavyzdžiu įvardino tinkamus bendradarbiavimo būdus tarnaujant vienas kitam.

7b kl. mokiniai fizinio ugdymo pamokose (mokytoja Sandra Čižauskienė) kalbėjo ir pateikė pavyzdžių, kaip keitėsi žmonių požiūris į save nuo Renesanso iki šių dienų, palygino savo požiūrį su Leonardo da Vinčio pateiktomis rekomendacijomis ir mintimis apie sėkmingą žmogų.

7c klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokose (mokytojas Žydrūnas Žvinklis) aptarė žmogaus galias Renesanso epochoje. Pirmiausia, be abejo, pabrėžiama ne fizinė asmenybė, bet ypatingos žmogaus dvasios galios. Bet žmogus vis tiek turi būti karys ir kovoti už savo tėvynę, todėl kovos menai buvo susiję su žmogaus kovos dvasios galia.

7a klasės mokiniai fizinio ugdymo pamokose (mokytoja Vida Jurkevičienė) susipažino su puikiai žinoma istorine asmenybe Leonardo da Vinčiu. Aptarė jo veiklą, nagrinėjo kelias jo mintis. Pasisakė, kodėl reikia treniruoti ir lavinti ne tik kūną, bet ir protą. Kokiomis galiomis naudojasi siekdami užsibrėžto tikslo.

Tarpdalykinės integracijos „Žmogaus galios. Savikūra” metu 7 klasių mokiniai etikos pamokoje (mokytoja Edita Kreizienė) analizuodami Dž. Piko Dela Mirandolos tekstą „Žmogus kaip kūrinys“ išsiaiškino priežasties ir pasekmės ryšį, sudarė konkrečios dorovinės problemos priežasties ir pasekmių schemas, kai ta pati priežastis sukelia skirtingus padarinius ir kaip skirtingos priežastys sukelia tą patį padarinį.

Dailės pamokoje (mokytoja Asta Bagdonaitė) mokiniai analizavo, kaip keitėsi žmogaus vaizdavimas nuo Renesanso iki šių dienų, kokių žmogaus vaizdavimo taisyklių laikėsi senovės menininkai. Kūrė eskizus iš natūros.

Muzikos pamokose (mokytoja Giedrė Gapšytė) 7 klasių mokiniai diskutavo apie žmogaus galią kurti muziką, susipažino su Renesanso muzikos kūrėjais: Giovanni Pierluigi da Palestrina, Orlandus Lassus, Claudio Monteverdi ir kitais. Klausydami jų kūrinių piešė įvairiaspalves mandalas. Virtualiais muzikos instrumentais sukūrė muzikines improvizacijas ir jas pristatė klasės draugams.

Su 7a ir 7c klasės mokiniais (mokytojas Valentinas Ivanauskas) per integruotą technologijų pamoką ,,Žmogaus galios” mokiniai gamino įvairius darbelius pagal savo galias ir sugebėjimus.