Tarptautinis mokytojų susitikimas Londone

Tarptautinis mokytojų susitikimas Londone

Pirmasis „Erasmus+“ tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „GALVOK…VEIK… IR KURK GERESNĮ PASAULĮ“ tarptautinis mokytojų susitikimas jau įvyko spalio 16 – 23 d. Londone. Čia susirinko iš visų partnerinių mokyklų administracijos atstovai ir mokytojai. Iš mūsų mokyklos vyko direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jurgita Sūnelaitienė ir mokytojos Romualda Bubelevičienė ir Ramunė Šmitienė.

Holmleigh pradinėje mokykloje (Holmleigh primary school) ugdomi vaikai nuo 4 iki 11 metų. Per 200 ugdytinių moko 40 pedagoginių darbuotojų. Iš jų tik 12 tikrų mokytojų, kiti – mokytojų asistentai ir padėjėjai, šiose pareigose dažnai dirba ir mokinių mamos, kurios įgyja galimybę matyti, kaip sekasi jų vaikams, ir užsidirbti. Visus vienija bendras noras siekti kuo aukštesanių rezultatų, išugdyti dorus Europos piliečius. Mokykloje mažai tikrų britų, daugiau imigrantų – mokosi vaikai iš daugiau nei dvidešimties pasaulio šalių. Todėl labai svarbu pažinti įvairias kultūras, mokytis tarpusavio supratimo, pagarbos ir tolerancijos. Stebino mokinių ir mokytojų bendravimas. Vaikai pripratę prie tvarkos, kiekvienas žino, ką ir kada turi daryti.

Pamokos vyksta darnioje, ramioje aplinkoje. Jei klasėje yra spec.poreikių mokinių, šalia jų visuomet būna mokytojo padėjėjas. Įdomu buvo pastebėti ir mokinius, kurie dirbo savarankiškai, vieni – ne klasėje, o bendroje erdvėje, koridoriuje. Stebino ir tai, kad visose klasėse ir bendrose aplinkose demonstruojami mokinių darbai – niekur nėra pavyzdinių ekspozicijų. Mokyklos erdvės – skirtos mokiniams ir jų darbams. Stebėjom ne tik pamokas, bet ir bendrą visos mokyklos mokinių ir mokytojų renginį, kuriame vaikai pristatė partnerines šalis, dainavo ir sveikinosi partnerystės kalbomis. Tačiau visiems įdomiausia buvo kepti britišką duoną. Svečiai pasiskirstė į grupeles ir vadovaujami Holmleigh mokyklos mokinukų pagal iš anksto parengtus receptus rinkosi ingredientus, minkė tešlą, darė kepaliukus, puošė juos priekoniais, žolelėmis ir nešė į mokyklos virtuvėlę, kur duonelė buvo iškepta. Ne mažesnė atrakcija ir duonelės ragavimas. Tai ne tik puiki praktinė patirtis, bet ir galimybė pajusti kitos šalies ugdymo tradicijas. Ypač nustebino, kad visi mokinukai, net patys mažiausieji, yra pripratę prie aktyvios praktinės veiklos. Buvo matyt, kad tokie užsiėmimai jiems ne naujiena. Pabaigus darbus darbo vietą tvarkė patys vaikai, nelaukdami mokytojų raginimo, neieškodami, kad kas kitas už juos sutvarkytų.

Būtent tokio taisyklių laikymosi, atsakomybės turėtume pasimokyti iš britų mokyklos.