Vanduo – gyvybės šaltinis!

Projektą parengė:
Kauno Šančių vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos mokytoja metodininkė Kristina Pažėrienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Ramunė Šmitienė

Projekto koordinatorius :
Kauno Šančių vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui kristina Pažėrienė

Projektą vykdo:
• Kauno M.Valančiaus pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Laima Buliuolienė,
• Kauno „Šilo“ pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gražina Kepežinskienė,
• Rokų skyriaus Girininkų pagrindinės mokyklos pradinių klasių vyresnioji mokytoja Reda Petniūnienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Ramunė Šmitienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos kūno kultūros mokytoja metodininkė Vida Jasulaitienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos dramos mokytoja Daiva Klimavičienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos kūno kultūros mokytoja metodininkė Rita Dūdienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja metodininkė Jurgita Sūnelaitienė,
• Kauno Šančių vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Ingrida Pagrandienė.

Projekto dalyviai:
• „Šilo“ pradinės mokyklos mokiniai
• M.Valančiaus pradinės mokyklos mokiniai
• Rokų skyriaus Girininkų pagrindinės mokyklos mokiniai
• Šančių vidurinės mokyklos 10a, 10b ir 11a klasių mokiniai

PROBLEMA
Jau treti metai mokykla bendradarbiauja su Kauno „Šilo“, M.Valančiaus pradinėmis ir Rokų skyriaus Girininkų pagrindine mokyklomis. Šiais metais Šančių vidurinės mokyklos moksleiviai projektinę veiklą skiria vandens temai.

Šiuo projektu siekiama atkreipti jaunimo ir jaunesniųjų klasių mokinių dėmesį į tai, kad šiandien ekologinės problemos svarbios visur ir visiems. Gamtoje viskas susiję: ir oras, ir vanduo, ir augalai, ir gyvūnai, ir žmogus. Mūsų pasaulyje yra keturios pagrindinės stichijos: oras, žemė, ugnis ir vanduo. Vanduo yra labiausiai paplitęs Žemėje junginys. Vanduo atliko ir atlieka lemiamą vaidmenį Žemės ir žmonijos istorijoje. Vanduo – paslaptinga, gelbstinti, kartais naikinanti, maitinanti, sauganti, guodžianti stichija, itin vertingas ir nepakeičiamas gamtos turtas. Nė viena kita mūsų planetos medžiaga nėra taip paplitusi tarp kitų ir nedaro tokio poveikio kitoms, kaip vanduo. Be jo nebūtų gyvybės mūsų planetoje.

TIKSLAS
Projekto tikslas – ugdyti mokinių ir mokytojų ekologines nuostatas, bendradarbiavimo, kūrybines reikmes, ugdyti saugiai besijaučiančius šiuolaikiniame pasaulyje jaunus žmones, suvokiančius atsakomybę ne tik už save, bet ir visą Žemę.

UŽDAVINIAI
• Vyresniųjų klasių mokiniai parengs pateiktis apie vandens vaidmenį mūsų gyvenime ir supažindins pradinių klasių moksleivius su šia informacija.
• Moksleiviai išmoks savarankiškai dirbti ir planuoti savo veiklą, savarankiškai ieškoti informacijos, ją apdoroti ir pateikti jas pravesdami paskaitą pradinių klasių mokiniams.
• Pradinių klasių mokiniai kurs ketureilius apie vandenį bei juos iliustruos.

MOTYVACIJA
Galimybė įgyti naujų žinių, mokytis ieškoti, kurti. Lavinti meninius raiškos gebėjimus, mokytis bendrauti su žmonėmis, rinkti medžiagą, ją sisteminti. Ugdyti praktinius gebėjimus, kurių gali prireikti ateityje, plėsti akiratį.

PROJEKTINIO DARBO ORGANIZAVIMAS
Pagrindinė projektinė veikla vykdoma trijose mokyklose: „Šilo“, M.Valančiaus pradinėse ir Rokų skyriaus Girininkų pagrindinėje mokykloje. Šančių vidurinės mokyklos 10 – 11 klasių mokiniams buvo pristatytas projektas ir numatyta jo veikla. Veiklai vadovaus Mokinių Tarybos Prezidentas Edvinas Buinauskas.

NUMATOMA PROJEKTO EIGA

1. Projekto problemos, tikslų, uždavinių ir bendro veiklos plano aptarimas.
Trukmė – 2010-11
Moksleivių veikla –
Mokytojų veikla – Aptaria projekto veiklos tikslus, numato veiklos planą, informuoja mokyklų bendruomenes apie projektą. Surenka moksleivių grupes, dirbsiančias projekte.

2. Pateikčių parengimas.
Trukmė – 2010-12
Moksleivių veikla – Renka, sistemina medžiagą.
Mokytojų veikla – Teikia mokiniams konsultacijas.

3. Užduočių ruošimas.
Trukmė – 2010-12
Moksleivių veikla – Skritingoms vandens formoms ruošia žodžių bankus ketureilių kūrimui.
Mokytojų veikla – Teikia mokiniams konsultacijas.

4. Projekto įgyvendinimas mokyklose.
Trukmė – 2011-01
Moksleivių veikla – Praveda paskaitas, pagelbėje grupėse atlikti kūrybines užduotis ir jas iliustruoti pradinių klasių mokiniams.
Mokytojų veikla – Teikia pagalbą iškilus nenumatytai situacijai.

5. Projekto rezultato apipavidalinimas.
Trukmė – 2011-02
Moksleivių veikla – Vyreniųjų klasių mokiniai surenka kompiuteriu ketureilius ir paruošia leidinuką.
Mokytojų veikla – Teikia mokiniams konsultacijas.

PROJEKTO PRODUKTAS
Mokinių veiklos rezultatai apibendrinami visose mokyklose. Parengiami informaciniai stendai su nuotraukomis ir iliustracijų paroda. Kiekviena mokykla turi leidinuką su mokinių kurtais ketureiliais apie vandenį.

LAUKIAMI REZULTATAI
Projekto veikla paskatins vidurinės ir pradinių mokyklų bendradarbiavimą ir bendravimą, ugdys mokinių kūrybiškumą, paskatins vyresniųjų klasių mokinių pasitikėjimą ir mažesniųjų klasių mokinių saugumą bendraujant su vyresniaisiais. Tikimasi, kad mokiniai bus paskatinti aktyviai domėtis ekologinėmis problemomis, dalyvauti demokratinėje, atviroje ir rūpestingoje visuomenėje.

Atnaujinta: 2015-02-10